05/06/2015

Estudiants de Dret de la URV visiten Brusel·les per conèixer la Unió Europea

Un grup de vint-i-quatre alumnes, que han cursat l'assignatura Institucions de dret de la Unió Europea al grau de Dret de la Facultat de Ciències Jurídiques, han visitat diverses institucions i òrgans com el Parlament Europeu o la Comissió Europea, han assistit a conferències i han mantingut contactes. Així han pogut contrastar els coneixements adquirits a l'aula

Els estudiants van poder conèixer directament institucions i òrgans de la UE.

Els estudiants han estat convidats a aquesta estada, del 26 al 29 de maig, pels eurodiputats Santiago Fisas (PP) i Josep Maria Terricabras (ERC), per conèixer en primera persona el funcionament del Parlament Europeu.

El grup de la URV, de segon curs de Dret, ha aprofitat l’estada per assistir a una sessió plenària del Parlament Europeu i per visitar la seu de la Comissió Europea, del Consell de la Unió Europea i del Comitè de les Regions, i han pogut sentir diverses conferències impartides per funcionaris d’aquestes institucions.

Han tancat la seva estada a la Delegació de la Generalitat davant la Unió Europea, on han estat rebuts pel delegat del Govern, Amadeu Altafaj, representant permanent de Catalunya davant la UE.

Aquesta visita a Brussel·les s’emmarca en el conjunt d’activitats extraacadèmiques organitzades pel centre, amb l’objectiu de contrastar els coneixements adquirits pels estudiants a l’aula, en les assignatures relacionades amb el dret i les institucions de la Unió Europea.