20/07/2016

Estudiants de la Universitat del Caire segueixen un programa Study Abroad a la URV

Per quart any consecutiu, estudiants d'enginyeries de la Universitat del Caire segueixen un programa Study Abroad a la URV, fins al dia 29 de juliol. Es distribueixen en tres cursos diferents, a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria i a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química

Els joves egipcis han fet una visita al port de Tarragona el dia 20 de juliol.

El grup el componen 39 estudiants d’Enginyeria Química i d’altres enginyeries, acompanyats per Fatma Ashour, directora del Departament d’Enginyeria Química d’aquella universitat i coordinadora del grup. La rebuda institucional ha tingut lloc el dilluns, 11 de juliol a la Sala de Graus de l’ETSE-ETSEQ, a carrèc del subdirector de l’ETSEQ Allan Mackie, el subdirector de l’ETSE Xavier Vilanova i la vicerectora d’Internacionalització Mar Gutiérrez-Colon.

Els joves egipcis segueixen tres cursos, de tres setmanes de duració: un nou queDiari digital de la Universitat Rovira i… s’ha incorporat enguany, Multimedia security, robotics and computer vision and image processing, i Power electronics for renewable energy systems and electrical vehicles, que es fan a l’ETSE, coordinats pel professor Domènec Puig; i Advanced process simulation and control, que es fa a l’ETSEQ coordinat pels professors Allan Mackie i Dieter Boer.

Els tres programes segueixen la mateixa estructura. Es fa classe de dilluns a divendres excepte els dimecres, que es du a terme una visita tècnica relacionada amb el temari.  Algunes de les visites són a les empreses Repsol i Dow, a Barcelona Supercomputing Centre o la planta de Seat de Martorell. El dimecres 20 de juliol, els tres grups visiten conjuntament el Port de Tarragona. Paral·lelament, hi ha un programa de visites culturals per conèixer l’entorn. L’estada dels estudiants de Cairo University acaba el 29 de juliol.

La Fundació URV té àmplia experiència en oferir cursos Study Abroad per a estudiants i centres estrangers. El programa fomenta la “internacionalització a casa”, que enriqueix la Universitat i la fa visible internacionalment.