15/03/2016

Estudiants de la Universitat d’Hiroshima participen en un seminari internacional a la URV

Tretze estudiants japonesos participen en un programa Study Abroad a Tarragona del 12 al 20 de març, i segueixen un seminari de formació que ha format dos grups. Mentre uns estudien els diferents vessants de la mobilitat humana i els drets humans, els altres estudien els cuidatges en Infermeria i visiten establiments sanitaris del territori

Els estudiants japonesos aprofiten intensament la setmana, al costat dels de la URV.

El IV Hiroshima International Seminar March 2016 té lloc al campus Catalunya. Es fa en el marc de la xarxa INU (International Network of Universities), de la qual són sòcies la universitat japonesa i la URV.

El cap de setmana d’arribada, els joves nipons ja van iniciar-se en la cultura catalana, van conèixer l’entorn monumental de Tarraco i els alumnes del seminari de mobilitat humana i drets humans van encetar el tema d’estudi que els ocupa tota la setmana. El dilluns 14 de març va haver-hi una sessió per a tots, d’intercanvi d’informació i d’inici de coneixement entre les cultures japonesa i catalana.

En el seminari sobre mobilitat humana i drets humans, coordinat pel professor Víctor Merino (Departament de Dret Públic), es facilita el contacte entre els estudiants visitants i els de la URV, perquè els reuneix a classe i fan treballs conjunts. A les sessions es tracta com a temes:  l’abast de la declaració dels drets humans, la relació amb el canvi climàtic, la degradació ambiental i els desplaçaments humans ; les poblacions indígenes i les indústries extractives, les migracions internes a Europa; les relacions entre poder, ciutadania i territori, o la relació dels aliments i els drets humans. El professorat el formen Thays Ricarte, Antonio Cardesa, Malka San Lucas, Lorena Martínez, Susana Borràs, Beatriz Felipe, Diana Marín, Aitana de la Varga, Màriam Lufti i David Dueñas.

Els estudiants japonesos del grup d'Infermeria van visitar l'Hospital Universitari Institut Pere Mata.
Els estudiants japonesos del grup d’Infermeria van visitar l’Hospital Universitari Institut Pere Mata.

El seminari sobre Cuidatge en Infermeria està coordinat per la professora Maria Jiménez (Departament d’Infermeria). A les sessions els exposen el desenvolupament dels sistemes sanitaris català i espanyol, com funciona el cuidatge als hospitals;  el sistema de salut mental, les teràpies complementàries, la xarxa d’atenció primària, l’atenció a les persones grans, Infermeria Internacional: cuidatges d’Infermeria en diferents àrees assistencials; i per últim, donen a conèixer la Facultat d’infermeria de la URV. El professorat el formen Garcia- Villarubia, Olivia Hernández, Carmen Flores, Maria Jiménez, Dolors Burjalés, Neus Esmel, Elena Abelló i Antònia Martorell.

Tots els estudiants japonesos comparteixen activitats culturals i lúdiques i visites per conèixer l’entorn i el país (Tarragona, el Priorat i Barcelona).