29/05/2015

Estudiants de Treball Social presenten els treballs APS realitzats amb la Federació Mestral

Són vuit equips d'estudiants de primer curs de Treball Social, de l'assignatura de Sociologia, que han treballat amb vuit associacions socials. Han creat activitats per donar suport a la seva tasca, dins el programa docent d'Aprenentatge i Servei (APS) de la URV. El divendres, 29 de maig exposen públicament els seus treballs

Prop de setanta estudiants han participat en l' assignatura de Sociologia d'Aprenentatge i Servei.

Des de les 9 h. del matí els exposen a l’Aula Magna del campus Catalunya, davant dels representants de les entitats col·laboradores en el projecte, que avaluen el treball realitzat pels alumnes. També estan convidats els representants de les administracions públiques, que tenen un paper molt important en l’estat del benestar i les condicions socials d’aquestes entitats, i que poden intervenir en els debats al final de cada presentació. Cada grup, format per 8 o 9 persones, té 7′ per presentar els resultats més rellevants. El professorat avalua també la feina dels estudiants.

L’assignatura és Sociologia, del professor David Dueñas (grup de recerca SBRlab). Els joves han treballat en col·laboració amb vuit entitats de la Federació Mestral-Cocemfe de Tarragona; l’associació de nens amb càncer (AFANOC), l’Associació de Parkinson de les Comarques de Tarragona, l’Associació de Cardiopaties Congènites (AACIC), la Lliga d’Afectats Reumatològics, la Xarxa Solidària per a la Igualtat, les associacions d’afectats per Fibromiàlgia de Sant Carles de la Ràpita i de Valls i la Federació Mestral-Cocemfe Tarragona.

L’assignatura s’ha fet durant tot el segon quadrimestre d’aquest curs 2014-2015, fruït de l’a acord de col·laboració entre la Federació Mestral-Cocemfe Tarragona i el programa d’Aprenentatge i Servei de la URV. Els i les estudiants treballen sobre alguna àrea específica d’interès de les entitats per oferir-los suport com a part del seu procés d’aprenentatge, tot proposant activitats alternatives que ajudin a complir els objectius de les organitzacions. És a dir, detecten una possibilitat d’actuar, la proposen i la executen.

L’Aprenentatge i Servei és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte, en el qual els estudiants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.

Assisteix a l’acte la directora de cinema Anna Bofarull, que presenta la pel·lícula “Sonata per a violoncel”, que tracta sobre l’impacte de la fibromiàlgia en la vida d’una violoncelista.