22/02/2018

Estudiants del campus ebrenc aprenen emprenedoria a l’Ebre Challenge

L’edició d’enguany, ambientada en la sèrie Joc de Trons, ha proposat als participants pensar projectes per potenciar el sector primari ebrenc

L'equip guanyador mostrant el certificat del premi.

Fomentar la creativitat i el talent entre els joves i que aquests puguin també ser capaços de pensar  idees de negoci innovadores. Aquest és l’objectiu de l’Ebre Challenge, un taller creatiu innovador en format concurs que organitza el campus Terres de l’Ebre de la URV, l’Institut de l’Ebre de Tortosa i l’Institut d’Amposta. Aquest dimecres, 21 de febrer s’ha celebrat la segona edició d’aquest taller, al pavelló municipal de Tortosa, i hi han participat uns 300 estudiants, entre alumnes de secundària del territori i universitaris. Concretament, del campus Terres de l’Ebre de la URV, hi ha participat uns 40 estudiants, pràcticament tots del grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE), excepte dos del grau d’Educació Primària. I per part dels instituts, hi han participat  alumnes de cicles formatius de grau mitjà i grau superior i de Batxillerat de l’Institut Cristòfol Despuig de Tortosa, de l’Institut de Roquetes, de l’Institut de Flix i dels dos instituts organitzadors.

El pavelló municipal de Tortosa va acollir aquesta nova edició de l’Ebre Challenge.

“Per a nosaltres és interessant que els estudiants preguin part en aquest taller perquè proves com aquesta desperten la imaginació i fomenten l’esperit d’emprenedoria. Sí que només és només una tarda i tres hores, però es poden adonar que només amb una idea i sense molts recursos és pot crear un negoci”, ha explicat Pau Galiana professor d’ADE del campus Terres de l’Ebre i membre de l’organització, tot precisant que també es fomenten valors com el de la cooperació i el treball en equip.

Enguany l’Ebre Challenge s’ha ambientat en la mística de la popular sèrie televisiva Joc de trons. Així els participants s’han dividit en cadascuna de les vuit famílies que protagonitzen la sèrie i dins de cada família hi havia set equips de cinc membres en lluita pel tron de ferro. Se’ls ha plantejat el repte de pensar un projecte per potenciar el sector primari de les Terres de l’Ebre. “És un tema que com universitat ens interessa molt, perquè pensem que és un dels sectors amb més pes al territori i no està prou explorat”, ha afegit Galiana.

L’equip guanyador, integrat per alumnes de l’Institut Montsià, ha proposat introduir la tecnologia al camp creant un tractor que funcionés amb plaques solars. D’aquesta manera aconseguien reduir costos en la producció i al mateix temps millorar el medi ambient. Altres projectes plantejats han estat l’elaboració de xocolata a partir de la garrofa, la utilització de drons en el conreu de l’arròs o un restaurant on tots els productes utilitzats per cuinar fossin del territori. Diverses empreses de les Terres de l’Ebre han fet de jurat a l’hora de valorar els projectes presentats i també s’ha tingut en compte la manera d’explicar les idees amb un premi al millor equip comunicador.