14/04/2015

Estudiants d’Infermeria del campus Terres de l’Ebre coneixen la feina d’emergències de la base militar de Bètera, al País Valencià

Un grup de 35 estudiants de 3er i 4art del grau d'Infermeria han visitat la base militar Jaume I. Han pogut veure com s'entrena el personal del tercer batalló de la Unitat Militar d’Emergències, que actua en casos de catàstrofes naturals o urbanes, i han participat en una pràctica sanitària en una catàstrofe urbana

Els estudiants han pogut conèixer de primera mà les tasques de salvament que en situació d’emergència desenvolupa l’exèrcit, el passat 26 de març. El tercer batalló de la Unitat Militar d’Emergències, entre altres situacions, ha efectuat tasques de salvament després del terratrèmol de Llorca fa uns anys, o més recentment durant les últimes inundacions del riu Ebre a l’Aragó. La visita docent a la base militar va comptar amb el suport econòmic de la Diputació de Tarragona.

“Els sanitaris que treballen en aquest tipus d’unitat d’emergències estan preparats per atendre ferits en condicions molt extremes i per això crec que és molt interessant per a la formació dels nostres estudiants que sàpiguen com treballen”, explica Montserrat García, professora d’Infermeria del campus Terres de l’Ebre. “Són pràctiques molt diferents de les que es puguin habitualment”, afegeix.

Els estudiants van fer una pràctica en la qual havien d’atendre a un pacient en parada cardiorespiratòria en un espai molt petit, ple de pols i de runa. També van haver de treure un ferit atrapat en un forat a una paret i un altre dins d’una mena de canonada. Tot això en condicions extremes: molt poca llum, fum i sorolls molt forts.

alumpractiquesmilinfcte
Els estudiants i els soldats, en acabar les pràctiques sanitàries de la visita