18/05/2015

Estudiants de l’ETSEQ de la URV participen en un projecte internacional de gestió d’empreses

Es tracta de l’X-Culture Project, organitzat per la University of North Carolina, en què treballen en línia amb 3.000 estudiants de 40 països diferents per elaborar un pla d’internacionalització per una empresa real. La participació de la URV ha comptat amb l’ajut de l’Institut de Ciències de l’Educació

Els estudiants de l'ETSEQ han rebut els certificats que acrediten la seva participació en el projecte X-Culture Project.

Una vintena d’estudiants de 2n curs dels graus d’Enginyeria Química i d’Enginyeria Agroalimentària de la URV han participat en un projecte col·laboratiu on han hagut d’aprendre i aplicar coneixements de gestió empresarial per elaborar un pla d’internacionalització per una empresa real. Es tracta de l’X-Culture Project, organitzat per la University of North Carolina (Greensboro, Estats Units) i coordinat pel doctor Vasyl Taras, on estudiants de grau i de màster de 40 països diferents i de diversos àmbits del coneixement han de treballar de forma conjunta per resoldre un repte empresarial real.

En el projecte hi han participat més de 3.000 estudiants d’un centenar d’universitats de tot el món. Els alumnes han treballat per equips, en línia, en anglès i durant dos mesos en el desenvolupament del pla. “Pels estudiants suposa un doble repte”, explica Teresa Torres-Coronas, professora del Departament de Gestió d’Empreses de la URV. “Per una banda han de treballar amb temes aliens a la seva titulació, que tenen a veure amb la gestió d’empreses i no amb l’enginyeria. En segon lloc, formen part d’un equip virtual, amb diferències horàries, culturals i comunicatives”, explica.

A la URV, la participació en aquesta experiència és voluntària i està oberta als estudiants de l’assignatura Economia i organització industrial de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ). “L’experiència demostra que el model per competències de l’ETSEQ forma professionals amb flexibilitat per adaptar-se a diferents entorns de treball”, explica Teresa Torres. “Són aquestes competències transversals les que garantiran que els titulats a la URV siguin contractats per les empreses del sector”, afegeix. Els estudiants han rebut els certificats que acrediten la seva participació en el projecte.

És el tercer curs que estudiants de l’ETSEQ de la URV participen a l’X-Culture Project. Enguany aquesta participació ha comptat amb el suport econòmic de l’Institut de Ciències de l’Educació de la URV, a través dels Ajuts per a la Innovació Docent i la Investigació Educativa 2014-15.