26/11/2019

Estudiants de la Facultat d’Economia i Empresa participen en un campionat per millorar els resultats d’una companyia asseguradora

Ho fan a través d'un joc de simulació de negocis de la Fundació Mapfre

Estudiants de la Facultat d'Economia i Empresa durant el campionat BugaMAP de la Fundació Mapfre.

Estudiants dels graus d’Economia, ADE, Finances i Comptabilitat, i del doble grau d’ADE+FIC han participat en el segon campionat BugaMAP organitzat per la Fundació Mapfre, un joc de simulació de negocis en el qual els estudiants han de prendre decisions estratègiques per millorar els resultats d’una companyia asseguradora.

L’equip guanyador pot classificar-se per a la final estatal, a principi de 2020, si la seva puntuació està entre les cinc primeres de les universitats catalanes i balears un cop acabi la primera fase. Actualment es troben en 3a posició. Els guanyadors de la competició a la URV són l’equip integrat pels estudiants del grau d’Economia Pau Angles Gómez, Diego Cardona Cascone, Aina Miquel Massana, Andrea Pallarés Rel i Isabel Vandy Reo.

Diego Cardona explica que van treballar sobre diverses qüestions, com ara la quota d’acceptació, les finances o el preu de les primes perquè la companyia fos el més inmune possible a les adversitats que anava plantejant el joc. Fins al punt que van ser l’únic equip que va aconseguir no perdre diners amb les decisions.

A través dels jocs de simulació de negocis, els estudiants milloren l’aprenentatge i posen en pràctica les competències que es demanen a les empreses.