17/05/2017

Els estudiants imparteixen tallers experimentals als alumnes de l’escola Sant Llàtzer de Tortosa

S'han dissenyat vuit tallers rotatius que utilitzen eines tecnològiques, i el primer dia de l'activitat el dimarts 16 de maig hi han participat 74 nens i nenes

La metodologia  de racons que proposa delimitar, dins de l’aula, diferents espais on els alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic, cada vegada té més pes als centres educatius del país i cada vegada s’exigeix més als mestres la capacitat de dissenyar activitats que motivin els seus alumnes i així potencien la seua capacitat d’aprenentatge. La teoria és aquesta i ara el campus Terres de l’Ebre de la URV ha donat un pas important cap a la part pràctica. Així, amb la col·laboració de l’Escola Sant Llàtzer de Tortosa, setze estudiants de diferents cursos dels graus d’Educació Infantil i Primària del campus ebrenc van dissenyar tallers educatius amb la metodologia de racons i els van impartir als alumnes d’educació infantil d’aquesta escola.

L’activitat va tenir lloc al matí de dimarts 16 de maig a diferents aules del campus ebrenc, la del Laboratori d’Educació i Tecnologia (ETLAB) i l’aula de música entre altres, i hi van participar els 74 alumnes de P3, P4 i P5 de l’escola Sant Llàtzer. El proper dimarts, 23 de maig es farà el mateix però amb tallers adaptats als alumnes de primer i segon curs de la mateixa escola. De 9 a 11:15 del matí.

“A l’hora de dissenyar aquests tallers, els estudiants del campus han tingut en compte els següents criteris: que no fossin activitats competitives, que fomentessin el treball cooperatiu, la manipulació, la descoberta i la creativitat”, apunta Josep Holgado, responsable dels graus d’Educació Infantil i Educació Primària del campus ebrenc. A cada racó hi ha 9 alumnes i tots passen per tots els racons preparats. A més s’han fet servir eines tecnològicament punteres com el Ninus,  una plataforma de continguts educatius audiovisual, interactiva i col·laborativa que compta amb una caixa projector que envia imatges interactives al terra, que és l’espai natural per als xiquets i xiquetes d’Infantil, també la pissarra digital interactiva o els dispositius musical Mogees i Phonopaper. Aquestes eines formen part del fons de l’ETLAB, el Laboratori d’Educació i Tecnologia que dissenya projectes d’innovació pedagògica amb eines informàtiques, audiovisuals, tauletes i dispositius mòbils i n’analitza la seua utilitat didàctica i pedagògica.