10/05/2018

Les estudiants d’Infermeria coneixen les sortides laborals a la jornada del Dia Internacional de la professió

Ser "infermera digital", responsable d'educació en una empresa de tecnologia mèdica o treballar i especialitzar-se a l'estranger són algunes de les opcions que plantegen professionals del sector

Les infermeres Meritxell Flavià i Anna Sort durant la seva intervenció a la jornada del Dia Internacional de la Infermeria.

Amb motiu del Dia Internacional de la Infermeria (12 de maig), la Facultat d’Infermeria al campus Catalunya ha organitzat el 10 de maig la Jornada d’inserció laboral, adreçada als estudiants perquè coneguin sortides laborals diferents, les ofertes que hi ha al territori i la possibilitat de fer carrera acadèmica. Professionals del sector han explicat la seva experiència personal en llocs de treball que no responen al patró que sovint tenen els estudiants mentre cursen el grau. Així, van poder escoltar, entre d’altres, Anna Sort, una infermera graduada a la URV que va crear l’empresa PlayBenefit; Meritxell Flavià, responsable d’educació en diabetis de l’empresa de tecnologia mèdica Medtronic; i Sílvia Roca, infermera amb experiència al Regne Unit, on es va especialitzar en nounats.

Treballar a l’estranger és una de les sortides per a les persones que es graduen en Infermeria. Així ho ha exemplificat Silvia Roca, que va graduar-se en anys de crisi i va veure en el Regne Unit una bona opció. Va posar-se en contacte amb una empresa que seleccionava infermeres per als hospitals anglesos i va superar el procés. Una vegada allà, va decidir fer l’especialitat en Infermeria Neonatal a l’hospital de Cambridge, d’on destaca la multiculturalitat de la plantilla.

Silvia Roca, infermera amb experiència al Regne Unit, durant la intervenció a la Jornada d’inserció laboral.

A la jornada també hi ha estat present el tècnic de selecció de personal de Global Working Jobs David Vinaches, que selecciona infermeres per treballar a Noruega. Vinaches va donar als estudiants algunes recomanacions per superar el procés: cal demostrar maduresa emocional, motivació per adquirir experiència professional, ser obert de ment i tenir ganes de viure noves experiències. Així mateix, va explicar-los les condicions laborals de les ofertes, que disten de les que sovint es troben aquí: una jornada de treball de 35,5 hores setmanals, un contracte indefinit amb un salari de 50.000 euros bruts a l’any, i un rati d’entre vuit i deu pacients per infermera, entre d’altres. De fet, quatre exestudiants de la URV són actualment al país nòrdic treballant com a infermeres.

David Vinaches, de Global Working Jobs, explicant les condicions de les infermeres a Noruega.

Marxar, però, no és la primera ni única opció per exercir la professió. De fet, Anna Sort i Meritxell Flavià han explicat als estudiants que s’han trobat a la sala de graus com van plantejar-se ser infermeres fora del sector. Anna Sort era infermera de l’empresa de videojocs Blizzard Entertaintment, a França, quan a partir de l’experiència viscuda amb un treballador amb diabetis va veure clar que calia plantejar l’educació en salut des del joc. Per això va formar-se en les noves tecnologies per ser una experta en la ludificació en salut. Actualment dirigeix l’empresa que va crear, PlayBenefit, que té en fase beta una aplicació per a la millora de la salut: Benergy. Sort es considera una “infermera digital” i considera que les infermeres tenen les competències necessàries per crear continguts de prevenció i educació per a la salut: “Som molt creatives perquè ens han entrenat no només per veure un pacient, sinó la família que hi ha al darrere, l’entorn, què passarà quan el pacient arribi a casa… Som grans dissenyadores de la salut”.

Meritxell Flavià treballava com a infermera de quiròfan a l’Hospital Vall d’Hebron quan va decidir fer un canvi de rumb per disposar de més temps personal. Així, va entrar en contacte amb l’empresa de serveis i tecnologia mèdica Medtronics, on és responsable d’educació en diabetis: l’empresa ven una bomba que subministra automàticament la insulina necessària al pacient amb diabetis a través d’un catèter subcutani les 24 hores del dia, per comptes d’utilitzar les múltiples dosis que impliquen punxades.

Les estudiants d’Infermeria a la sala de Graus durant la Jornada d’Inserció Laboral.

Demà divendres 11 de maig el campus Terres de l’Ebre celebrarà el Dia Mundial de la Infermeria amb diverses taules rodones i xerrades. Allí s’hi lliuraran també els premis del V Concurs de Fotografia. Les imatges presentades es poden veure al web de la Facultat d’Infermeria.