24/05/2016

Estudiants nord-americanes de Ciències de la Salut fan un Study Abroad a la URV

El programa Health care in Spain: a Cross-cultural exploration of illness and wellness, amb la participació de catorze estudiants de la Universitat James Madison, es fa del 23 de maig al 10 de juny a la Facultat d'Infermeria. L’objectiu és conèixer el sistema sanitari i adquirir coneixements lingüístics d'espanyol i culturals

Les estudiants han visitat per primer cop l'Hospital Universitari Joan XXIII.

Els 14 estudiants participants cursen als EUA Infermeria, Nutrició, Medicina i Gestió del Sistema de Salut, i aprenen l’espanyol com a segona llengua. Provenen de la Universitat James Madison (Harrisonbourg, Virgínia, EUA), i a la Facultat d’Infermeria de la URV segueixen el programa Study Abroad La cura de la salut a Espanya: exploració transcultural de la malaltia i el benestar (Health care in Spain: a cross-cultural exploration of illness and wellness). L’acte de benvinguda s’ha fet el dilluns, 23 de maig al matí, a la Sala de graus del campus Catalunya.

studyabroadujamesm

Durant la seva estada, fins al 10 de juny, l’objectiu és adquirir coneixements sobre els sistemes sanitaris de l’Estat i català, aprendre espanyol i llenguatge específic sanitari i coneixements culturals. Hi ha classes al campus, sobre els sistemes sanitaris i de llengua, i pràctiques d’activitat observacional a l’Hospital Joan XXIII i al Centre de Paràlisi Cerebral La Muntanyeta al costat dels estudiants d’Infermeria de la URV. Estan previstes visites tècniques a l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus i a l’Hospital Lleuger de Cambrils, entre d’altres centres; a més de visitar els campus de la URV on s’imparteix el grau d’Infermeria.

El Centre de Formació Permanent de la Fundació URV gestiona els programes Study Abroad, Aquesta és la 7ª edició del programa Study Abroad de James Madison University a la URV.