06/03/2019

Estudiants de Pedagogia col·laboren en la formació de professorat i l’organització del projecte de georeferenciació mEdu Tarraco

Un miler d'alumnes de primària i secundària posen en pràctica competències curriculars amb l'ús de mòbils durant una visita a Tarragona

Un dels grups d'alumnes participants a l'activitat presencial del projecte mEdu Tarraco. Foto: mSchools.

El projecte mEdu Tarraco té per objectiu que els alumnes de cicle superior de primària, secundària i batxillerat aprenguin a utilitzar els dispositius mòbils per orientar-se i localitzar qualsevol punt de la ciutat de Tarragona, de manera autònoma i fent ús de les seves habilitats. Es tracta d’un projecte liderat pels Serveis territorials d’Educació en el marc del Mobile History Map, que es basa en la creació col·lectiva de continguts geolocalitzats.

Aquest matí es fa a Tarragona l’activitat presencial, en què els alumnes recorren la ciutat per conèixer llocs emblemàtics a través de diferents activitats. Hi participen prop d’un miler d’alumnes de 25 centres, que posen en pràctica les competències bàsiques de l’àmbit social, digital, lingüístic de cultura i valors. Compta amb la col·laboració de 24 estudiants del grau de Pedagogia de la URV, que traslladen de la teoria a la pràctica els conceptes que treballen a l’assignatura Disseny de Recursos Educatius i d’Entorns Tecnològics per a la Formació.

Els estudiants s’han implicat en el projecte de dues maneres: d’una banda, han format el professorat de primària i secundària a partir de la formació que ells mateixos han rebut del professorat de la URV i dels tècnics del programa mSchools, i, de l’altra, han estat integrants de l’organització de l’esdeveniment d’avui per entendre tot el que cal tenir en compte a l’hora d’organitzar un projecte pedagògic.

Aquestes dues vessants es vinculen amb els continguts de l’assignatura Disseny de Recursos Educatius i d’Entorns Tecnològics per a la Formació, ja que els estudiants de la URV aprenen els aspectes didàctics de la tecnologia tant en l’educació formal com informal, i comproven com les eines tecnològiques, com ara la geolocalització, afavoreixen els processos d’ensenyament i aprenentatge. A més a més, endinsar-se en l’organització d’un esdeveniment que mou centenars de persones els permet aplicar l’experiència adquirida avui al treball de l’assignatura, que consisteix a crear una empresa de perfil pedagògic.