05/02/2020

Tres estudiants presenten una unitat didàctica sobre el canvi climàtic a la convenció de l’Associació de Professors d’Anglès a Catalunya

L'objectiu de les estudiants del doble grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària és que els alumnes aprenguin anglès sense ser-ne conscients, amb l'activista Greta Thunberg com a fil conductor de les activitats

Les estudiants de 5è curs de la doble titulació de Grau d'Educació Infantil i d'Educació Primària amb menció d'Anglès, Olivia Chivite, Sandra Mestre i Marta Hernández, i el professor Edward Lockhart amb el póster de la unitat didàctica que van presentar a la convenció de l'Associació de Professors d'Anglès a Catalunya.

Les estudiants de 5è curs de la doble titulació de Grau d’Educació Infantil i d’Educació Primària amb menció d’Anglès, Olivia Chivite, Sandra Mestre i Marta Hernández, van presentar a l’Associació de Professors d’Anglès a Catalunya (APAC) una unitat didàctica que sorgeix d’un treball de l’assignatura “Didàctica de la llengua anglesa”. La unitat didàctica, que van titular “Raising awareness about climate change”, planteja diverses activitats sobre el canvi climàtic seguint la metodologia de content-based teaching. Amb aquest mètode, els infants aprenen anglès sense ser-ne conscients.

Olivia Chivite, Sandra Mestre i Marta Hernández, amb la supervisió del professor Edward Lockhard, van fer la presentació el passat 1 de febrer a la convenció anual de l’APAC sobre ensenyament de la llengua anglesa, un esdeveniment en què el professorat actualitza els seus coneixements.

En la unitat didàctica adreçada a alumnes de sisè de primària, el fil conductor és l’activista Greta Thunberg, que guia els alumnes per completar diferents tasques relacionades amb el canvi climàtic fins al darrer treball: l’organització d’una fira. D’aquesta manera s’assoleixen diferents objectius: utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en un context real o simulat, conèixer i aplicar vocabulari específic relacionat amb el canvi climàtic, cooperar per completar les tasques+, pensar amb visió crítica i actuar en conseqüència.