11/02/2020

Un equip d’estudiants de la URV participa a la competició d’elaboració de cervesa artesana “Moritz University”

S'estan formant amb mestres cervesers de la Fàbrica Moritz Barcelona per dissenyar una fórmula cervesera. La guanyadora es comercialitzarà el proper estiu

L'equip d'estudiants de la URV que participa a la competició "Moritz University" atenent les explicacions durant la formació a la Fàbrica Moritz Barcelona.

Sis estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Eginyeria Química formen l’equip que representa la URV a la “Moritz University”. Es tracta d’un repte adreçat als estudiants de les universitats catalanes per aprendre els secrets de fabricació de cervesa de la mà dels mestres cervesers de Fàbrica Moritz Barcelona, Albert Viaplana i Germán Melgarejo. Ells es convertiran en els mentors dels estudiants durant aquest procés, que culminarà amb l’elaboració d’una cervesa fresca i sense pasteuritzar.

En total competeixen 41 estudiants de 7 universitats catalanes: Universitat de Lleida, Universitat de Girona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Politècnica de Catalunya i IQS School of Engineering. Reben “una formació no només teòrica, ja que també posaran a prova els seus coneixements universitaris i inquietuds a la nostra microcerveseria, ​​i podran aprofundir en altres àmbits relacionats amb la composició i elaboració de la cervesa, els ingredients i els aspectes organolèptics de cada recepta “, explica Albert Viaplana, mestre cerveser de la marca.

Els sis estudiants de la URV són dels graus d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris, d’Enginyeria Química i Tècniques de Bioprocessos Alimentaris i d’Enginyeria Química.  El passat 6 de febrer van rebre una classe magistral a la Fàbrica Moritz Barcelona i ara hauran de treballar en el disseny de la seva fórmula cervesera a la universitat per elaborar-la de forma real més tard a la microcerveseria i amb una formació individual per equips.

Presentació de la cervesa i comercialització de la guanyadora

La presentaran davant un jurat especialitzat, compost per mestres cervesers, sommeliers de cervesa i professionals independents de diferents àmbits. En la seva valoració, el jurat tindrà en compte no només la qualitat de les propostes presentades sinó també el seu component d’innovació.

L’equip d’estudiants de la URV que participa a la competició “Moritz University”.

Per a Maria Fernández, capitana de l’equip d’estudiants de la URV, “participar en el projecte representa una gran oportunitat per aplicar el que hem après a classe sobre enginyeria de processos i tecnologia alimentària en un cas tan real i pràctic com és el disseny i l’elaboració d’una nova cervesa”. I afegeix: “A més, ens permetrà millorar encara més en valors com el treball en equip, la cooperació i el lideratge”.

La cervesa guanyadora es convertirà en la cervesa de temporada de la Fàbrica Moritz Barcelona el juny de 2020 i es comercialitzarà durant 4 mesos a la Fàbrica i al Bar Velòdrom de Barcelona. A més, Moritz donarà el 10% dels beneficis de la venda de la cervesa guanyadora a un projecte relacionat amb la Universitat que hagin escollit els propis estudiants.