30/07/2017

Experiència internacional de mobilitat amb la Central European University

En el marc del projecte SALEACOM, Borbala Varga va visitar al coordinador del projecte a la URV, el professor Aitor Gómez

La URV va acollir personal internacional de la Central European University de Budapest (CEU) d’Hongria, com a part del projecte SALEACOM. Els dies 27 i 28 de juliol, la URV va acollir un dels investigadors involucrats en aquest projecte, mentre que el personal d’administració i serveis de l’UGAD de la URV i el Centre Internacional es van reunir amb els representants de la CEU.

Borbala Varga treballa com a tècnica de projectes al Centre d’Estudis Polítics d’aquesta universitat. És la responsable de coordinar projectes en l’àmbit de les ciències socials i les humanitats que s’implementen a través de diverses fonts de finançament, incloent el Programa Marc de la Comissió Europea, estructures de finançament a nivell nacional i recursos interns de la pròpia universitat.

D’acord amb els objectius del projecte H2020-RISE, el personal d’administració i serveis d’ambdues universitats es va trobar per promoure la cooperació entre les dues institucions i per compartir el coneixement adquirit durant la seva llarga experiència coordinant projectes internacionals.

El professor Aitor Gómez (Departament de Pedagogia de la URV), juntament amb socis de la CEU, UB, UAB i l’associació Drom Kotar Mestipen, coordina aquest projecte, que busca tractar i dirigir el problema de l’exclusió educativa i social en escoles i comunitats d’aprenentatge. El projecte també inclou universitats de renom com ara Stanford (EUA), Queensland University of Technology (Austràlia), la Universitat d’Auckland (Nova Zelanda) i la Universitat Federal de Sao Carlos (Brasil).

La URV també acollirà dos investigadors internacionals a finals d’any, Jo Lampert, de Queensland University  of Technology (Austràlia) i Lorri Santamaria, de la Universitat d’Auckland (Nova Zelanda), que visitaran la URV en el marc del programa KA107 i participaran en seminaris amb professors i estudiants de la URV.