17/10/2017

L’experiència de la policia científica dels Mossos d’Esquadra inicia el curs del màster en ciències forenses

La URV posa en marxa la primera edició del màster en Genètica, Física i Química Forense, l’únic a Catalunya

L’inspector sotscap de la Divisió de Policia Científica dels Mossos d'Esquadra, Daniel Martínez, durant la conferència inaugural.

L’inspector sotscap de la Divisió de Policia Científica del Cos de Mossos d’Esquadra de la Generalitat, Daniel Martínez, ha estat el responsable d’obrir el curs 2017-18 del màster en Genètica, Física i Química Forense, que imparteix la Facultat de Química.

Amb la conferència inaugural “Estructura i organització dels laboratoris forenses a la Policia Científica”, Martínez ha explicat com és la feina de la policia científica dels Mossos d’Esquadra, posada “com a exemple de qualsevol policia científica d’Europa”.

Daniel Martínez ha volgut deixar clar que la policia científica treballa en equip, juntament amb la Divisió d’Investigació Criminal o l’Àrea de Control de Mitjans Tècnics i Suport Operatiu. A més, ha destacat la importància de col·laborar i mantenir acords internacionals per intercanviar dades d’investigats.

L’inspector sotscap de la Divisió de Policia Científica ha considerat que les ciències forenses incorporen una gran varietat de disciplines que ara, amb l’ajuda del màster de la URV, porten a una especialització.

La degana de la Facultat de Química, Yolanda Cesteros, amb la directora de l’Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses de Catalunya, Aina M. Estarellas.

El màster en Genètica, Física i Química Forense de la URV, l’únic de tot Catalunya d’aquest tipus, s’estrena aquest curs amb disset estudiants matriculats que provenen de disciplines molt diverses, des de Química fins a Biologia, Biotecnologia o Bioquímica. El màster compta amb la col·laboració del cos dels Mossos d’Esquadra, tant de la policia científica com de la divisió de trànsit, de l’Institut de Medicina Legal i Ciències Forenses de Catalunya i del Instituto Nacional de Toxicología y Ciencias Forenses.

Els estudiants que cursen aquest màster tindran l’oportunitat de formar part d’empreses o institucions per posar en pràctica els coneixements adquirits.