13/09/2019

Experts internacionals posen en comú experiències sobre el model de medicina integrativa

El 1r Simposi sobre Salut Integrativa i Educació posa de manifest la necessitat de facilitar més debat sobre la seva pràctica, la recerca i les seves competències

El model de medicina integrativa, sorgit a principis del segla XXI a Estats Units, ha estat l’eix central del 1r Simposi Internacional sobre Salut Integrativa i Educació, que es va fer dijous al campus Catalunya de la URV. Durant tota la jornada es van intercanviar coneixements i experiències sobre aquest model, amb l’objectiu de facilitar un diàleg sobre la pràctica, la recerca i l’educació per ajudar a definir quines haurien de ser les directrius per regular-lo dins d’un marc educatiu integrador.

“En els últims anys la medicina integrativa està agafant cada vegada més forma i aquest simposi busca establir un punt de partida per regular i definir estàndards educatius, i també establir unes bases per decidir quines haurien de ser les seves competències i estàndards d’evidència”, explica Neus Esmel, membre de la Facultat d’Infermeria i del comitè organitzador del congrés.

El simposi ha estat organitzat per la Facultat d’Infermeria de la URV en col·laboració amb la Societat Espanyola de Salut i Medicina Integrativa (SESMI) i el Col·legi d’Infermeria de Tarragona. S’emmarca en el 12è Congrés Europeu de Salut i Medicina Integrativa que es fa del 13 al 15 de setembre a Barcelona.