25/10/2018

La Facultat de Ciències Jurídiques fa balanç de la recerca feta durant els seus 25 anys en una exposició

En aquest temps han obtingut 11,56 milions d'euros de finançament per a projectes i han fet 3.232 publicacions

Detall de l'exposició que es pot veure al segon pis de la Facultat de Ciències Jurídiques.

L’exposició “25 anys de recerca en Dret”, una mostra que recupera i reuneix les dades que permeten fer balanç de l’activitat de recerca d’aquests 25 anys d’història de la Facultat de Ciències Jurídiques, es va inaugurar ahir al campus Catalunya. La recopilació de la informació permetrà mantenir el seguiment de la recerca en Dret que es fa i es farà al centre. Des dels seus inicis fins al 2017, els investigadors i investigadores del Departament de Dret Públic i del Departament de Dret Privat han obtingut 11,56 milions d’euros en convocatòries competitives i no competitives i han fet 3.232 publicacions. La mostra es pot veure fins al 21 de novembre al segon pis de la facultat, al campus Catalunya.

Un moment de la inauguració de l’exposició “25 de recerca en Dret”, amb la rectora, maria José Figueras, i el degà de la Facultat de Ciències Jurídiques, Antoni Pigrau.

La recopilació de les dades permet esvair la percepció que en l’àmbit del Dret no es fa recerca, o bé que no té una especial transcendència social, segons apunta el degà de la Facultat, Antoni Pigrau, a la presentació de la mostra. Això és perquè les especificitats de la recerca en Dret fan que només una petita part d’ella sigui visible a través dels mecanismes de valoració de la recerca que s’apliquen a la major part dels àmbits del coneixement, especialment les publicacions en revistes indexades en col·leccions generades per les grans empreses del sector editorial internacional.

En els diversos panells que integren l’exposició, s’hi mostra el perfil sociodemogràfic dels investigadors, 55 en total actualment, i s’hi detallen les següents dades: entre 1993 i 2017, s’han obtingut 6,57 milions d’euros en convocatòries competitives i 4,5 milions en convocatòries no competitives; s’han fet 3.232 publicacions, de les quals 1.019 articles en revistes i 1.136 capítols de llibre, i 2.043 contribucions a congressos, i s’han llegit 77 tesis doctorals.

A l’exposició “25 anys de recerca en Dret” s’hi pot trobar un fulletó amb les dades més rellevants de l’activitat investigadora que s’ha fet al centre.

A l’exposició també s’hi mostra l’activitat dels Centre d’Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) i de les càtedres que formen part de la Facultat de Ciències Jurídiques: la Càtedra d’Estudis Jurídics Locals Màrius Viadel i Martín, la Càtedra UNESCO d’Habitatge, la Càtedra Tarragona Smart Mediterranean City i la Càtedra Fundació Duanera-URV d’Estudis Duaners.