07/06/2018

Francesc Vidal guanya el premi a la Trajectòria Investigadora als Hospitals de l’ICS

Francesc Vidal és catedràtic de Medicina a  la URV i des del febrer passat director del Departament de Medicina i Cirurgia de la Universitat. També és consultor sènior del Servei de Medicina Interna de l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona i investigador principal del grup de recerca Infecció i Immunitat de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV). A més de la tasca assistencial i docent, el seu interès s’ha dirigit a l’estudi de malalties infecciones i la sida. En el camp de la recerca, de 2008 a 2012 Vidal va ser el director de l’IISPV, institució a la qual continua vinculat com a membre del Comitè de Direcció.

Vidal i el grup que dirigeix col·laboren activament com a membres de la Red de Investigación de Sida (RIS) en el programa d’immunopatogènia i vacunes pel VIH. El grup fa més de 15 anys que funciona com a tal, i es considera un dels grups consolidats en VIH/SIDA en l’àmbit nacional i internacional.

Francesc Vidal durant els parlaments de que ha fet en l’acte de lliurament del guardó.

La seva tasca investigadora, que ara li han reconegut amb aquest premi, es materialitza amb la coautoria d’unes 300 publicacions, moltes d’elles en revistes especialitzades indexades rellevants, de les quals n’és autor de correspondència de totes les publicacions pròpies del grup. Cal destacar també la seva participació en guies de pràctica clínica i en llibres. Una trajectòria que ha estat reconeguda d’excel·lència per avaluadors externs, els quals han tingut en compte la contribució significativa al desenvolupament de la recerca i de la docència en ciències de la salut.

El lliurament del guardó s’ha fet aquest dijous coincidint amb la jornada de recerca de l’Institut Català de la Salut i de l’Institut d’Investigació d’Atenció Primària Jordi Gol.