14/05/2019

Francisco Algaba participa avui a la final estatal del concurs de monòlegs científics Famelab

El doctorand de la URV farà un monòleg sobre la funció de les cèl·lules mare de la placenta. Qui guanyi participarà a la final internacional que es farà al festival de ciència de Cheltenham (Regne Unit)

Algaba va ser el guanyador del concurs "Vols saber què investigo"? el novembre de 2018.

Com es comporten les cèl·lules mare a la placenta durant l’embaràs i com l’obesitat o la diabetes poden afectar la seva capacitat. Aquest serà el tema del monòleg científic amb el què Francisco Algaba participarà a la final estatal del concurs Famelab, que es fa aquest vespre a les 20.30 al teatre Gran Maestre de Madrid. Entre els vuit homes i dones que explicaran la seva recerca en sortirà una persona guanyadora, que representarà l’Estat espanyol a la final internacional que es farà al juny al festival de ciència de Cheltenham (Regne Unit).

Algaba és l’únic representant català en aquest concurs, i el tercer doctorand de la URV que arriba a la final. Està fent la seva recerca en el marc del programa de doctorat de la URV en Biomedicina, es dedica a investigar les alteracions metabòliques que produeixen la diabetis i l’obesitat i forma part del grup de recerca Investigació en Diabetis i Malalties Metabòliques, de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili. Algaba va ser el guanyador de la darrera edició del concurs de monòlegs científics “Vols saber què investigo?”, que es va fer durant la Setmana de la Ciència 2018.

La final de Famelab es pot seguir en streaming des dels canals de Youtube i Facebook de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) i estarà presentada per Eduardo Aldán. El jurat que valorarà els concursants estarà format per Marcos Pérez Maldonado, director tècnic dels museus científics d’A Coruña; Carmen Agustín Pavón, investigadora de la Universitat de València i Pampa García Molina, redactora en cap de l’Agència SINC.

FameLab va néixer el 2005 gràcies a una idea original del Festival de Cheltenham. El seu principal objectiu és fomentar la divulgació de la ciència identificant, formant i donant a conèixer nous talents de la ciència a través d’un format innovador: el monòleg científic. Des de 2007, gràcies a l’associació amb el British Council, FameLab se celebra a més de 30 països d’Europa, Àsia, Àfrica i Estats Units. Ja són més de 8.000 investigadors de tot el món els que han participat en alguna de les seves edicions.