08/05/2019

El grau d’Educació Infantil posa en pràctica la formació en psicomotricitat a l’Escola Pla de Mar de Coma-ruga

Les sessions preparades pels estudiants de la seu Baix Penedès pretenen optimitzar el desenvolupament psicomotor dels infants de 3 a 6 anys

Una de les pràctiques dels estudiants del grau d'Educació Infantil a l'escola Pla de Mar de Coma-ruga.

El grau d’Educació Infantil que s’imparteix a la seu del Baix Penedès de la URV reprèn aquest mes de maig el projecte de col·laboració amb l’Escola Pla de Mar de Coma-ruga perquè els estudiants del grau posin en pràctica la formació teòrica de l’assignatura “L’observació i l’avaluació del joc de  l’Infant”.

La intervenció pràctica es fa a partir de la preparació i desenvolupament de sessions de psicomotricitat per part de l’estudiantat del grau de la URV destinades als infants de P3, P4, P5 de l’Escola Pla de Mar. Es duu a terme durant els mesos de maig i juny d’aquest curs 2018-2019.

Les sessions de psicomotricitat estan destinades a optimitzar el desenvolupament psicomotor dels infants de 3 a 6 anys. Són part de la formació didàctica que reben els futurs mestres i que implica l’aplicació dels coneixements adquirits en les sessions teòriques de l’assignatura “L’observació i l’avaluació del joc de l’Infant” i la reflexió compartida sobre la pròpia pràctica. Són, per tant, el nucli central del procés de formació dels estudiants, ja que és on conflueixen i es posen en pràctica la formació teòrica i la formació professional.

El projecte compta amb la col·laboració dels professionals de l’Escola Pla de Mar i especialment de les mestres del Cicle d’Educació Infantil, que fan que any rere any aquesta experiència formativa sigui un èxit compartit per ambdues comunitats educatives.

1. Pilar Iranzo |

Enhorabona!