01/07/2019

Els concursos de fotografia a les xarxes socials ja tenen guanyadors

Patricia Lardiés i Mario Barbero guanyen el concurs #somURV19 i Jordi Iglesias, Violeta Pena i Natalia Batlles s'han classificat en primer lloc en les tres categories del concurs #FotoRecercaURV2019

Una maqueta que projecta un nou complex urbanístic a la zona de Vallbona de Barcelona és la imatge guanyadora del III Concurs de Fotografia a les Xarxes Socials #somURV. L’autora d’aquest muntatge artístic és Patricia Lardiés, estudiant del grau d’Arquitectura, que ha fotografiat una companya de classe davant el treball pràctic de l’assignatura Urbanisme i projectes, a la qual l’ha afegit pètals en postproducció per “crear un ambient oníric”, ha dit.

El segon premi del concurs ha estat per Mario Barbero, estudiant del grau de Medicina, que ha publicat una imatge d’ell a la piscina olímpica “La Salera” de Castelló (València) a punt de participar en la prova de 50 metres braça masculí representant a la URV al Campionat d’Espanya Universitari de Natació.

Al concurs s’han presentat 81 fotografies, de les quals s’han ajustat a les bases 44. Les imatges havien de reflectir una situació ordinària a classe, a la biblioteca, al campus, en una activitat, en una aula, fent una visita, al bar, als passadissos, als laboratoris, etc. o dels espais de la Universitat o relacionades amb alguna activitat de la URV que es fes fora de les instal·lacions.

Fotografies de la recerca de la URV

El V Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials, que pretén mostrar la recerca i les activitats de divulgació científica de la Universitat, ha tingut tres guanyadors, un a cada modalitat. Els participants havien de publicar a Twitter o Instagram imatges, amb l’etiqueta #FotoRecercaURV2019, que fessin referència a qualsevol disciplina científica i tècnica, tant relacionada amb les activitats d’investigació i innovació com amb la divulgació científica i les aplicacions tecnològiques.

El guanyador del premi a la millor fotografia de la categoria General ha estat Jordi Iglesias, estudiant del màster interuniversitari en Mecànica de Fluids Computacional. L’objecte fotografiat és una reproducció d’una xemeneia del Palau Güell d’Antoni Gaudí, feta amb una impressora 3D a escala 1:5. L’autor mostra el moment en què analitza el comportament d’aquestes xemeneies, que són patrimoni de la humanitat, des del punt de vista de la mecànica de fluids, ja que només s’havia estudiat des de l’arquitectura. Aquesta recerca és el treball final de màster de Jordi Iglesias i amb la introducció de fum, una tècnica de visualització molt utilitzada en fluxos d’aire, pretén comprovar les simulacions numèriques que li deien que la majoria de l’aire interior sortia pels primers forats.

La modalitat Micro l’ha guanyat Violeta Pena, estudiant del grau d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris. A les pràctiques de l’assignatura Fonaments de Biologia, de primer curs, ha extret aquesta imatge del microscopi on es veuen els pètals i, al centre, els estams i els carpels d’una planta anomenada Calystegia. L’objectiu principal era l’estudi organogràfic de la flor, per analitzar la morfologia, la simetria, el tipus de sexe i reconèixer les parts.

En aquesta categoria, les fotografies mostren objectes la dimensió real dels quals és menor o igual a 1 mil·límetre o la imatge ha estat obtinguda mitjançant un instrument de micrografia (òptica o electrònica) o tècniques de difracció.

Enguany, el concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials ha afegit una modalitat excepcional per a les imatges relacionades amb la taula periòdica, amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica. Aquesta categoria l’ha guanyat Natalia Batlles, estudiant d’Enginyeria Biomèdica, amb una imatge de gel feta al Parc Natural d’Aigüestortes aquest hivern per explicar que els elements componen l’aigua, “una substància simple, però amb propietats úniques i essencial per la vida; fàcilment apreciable en els seus tres estats.”