10/03/2015

Homenatge a Pedro Cobos, primer director de les dependències de Medicina

S'ha fet un homenatge a Pedro Cobos, primer director de les dependències de la Facultat de Medicina de la UB a les comarques de Tarragona. El Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques de la URV l'ha organitzat el divendres, 6 de març a la Facultat a Reus i a partir d’ara, l’Osteoteca del centre porta el seu nom

Fa 38 anys un grup de 199 alumnes va començar el primer curs de Medicina en una aula de la Universitat Laboral, a Tarragona. Aquest va ser l’embrió de l’actual Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, que en aquell moment era una delegació de la UB.

Uns quants anys després i quan es buscava un local que pogués acollir el nombre creixent d’alumnes, la societat civil reusenca va comprar un magatzem de fruita seca que va passar a acollir les dependències.

De tot aquest procés, dels canvis, de l’evolució i també del futur d’aquests ensenyaments se n’ha parlat durant l’acte d’homenatge al primer director d’aquestes dependències de la UB a Tarragona, Pedro Cobos. Ell mateix ha recordat els inicis difícils de la seva tasca com a director de l’extensió de la UB que ja va arrencar, ha recordat, amb la voluntat que tingués caràcter de permanència perquè es convertís en una facultat quan fos possible, un fet que es va produir l’any 1991, amb la creació de la URV.

Durant l’acte l’homenatjat ha signat en el Llibre d’Honor de la Facultat i s’ha descobert la placa a l’Osteoteca del centre –recentment traslladada-, que ja porta  el nom de Pedro Cobos.

Han estat presents a l’acte el rector de la URV Josep Anton Ferré, el degà de la Facultat, Antoni Castro, i la directora del Departament de Ciències Mèdiques Bàsiques M. José Figueras, entre d’altres representants universitaris, familiars i companys de Cobos.