24/05/2017

“Huellas de elefantes”, de Genís Oña, guanya el premi del jurat del I Concurs de Microrelats Científics

En aquesta primera edició del concurs, que s’ha convocat en el marc dels 25 anys de la URV, s’hi han presentat 24 relats que no podien superar les 100 paraules

Imatge de dues de les guanyadores que han estat presents a l'acte de lliurament de premis acompanyades de la degana de la Facultat de Química, Yolanda Cesteros i el director de la Càtedra URV/Repsol en Excel·lència en Comunicació, Jordi Farré.

El microrelat “Huellas de elefantes”, de l’estudiant del màster en Ciències del Sistema Nerviós Genís Oña, s’ha emportat el primer premi del Concurs de Microrelats Científics organitzat per la Facultat de Química en col·laboració amb la Càtedra Internacional URV/Repsol d’Excel·lència en Comunicació i amb el suport la Unitat de Comunicació de la Ciència (ComCiència), en motiu de la commemoració dels 25 anys de la URV.

Aquest dimarts s’ha fet el lliurament dels premis i dels diplomes als participants d’aquesta primera edició del concurs, 27 en total, tres dels quals es van excloure per incompliment de les bases. El jurat també ha atorgat una menció especial a l’estudiant del grau d’Història de l’Art, Gina Barichello, per “La ecuación pendiente”. Finalment també s’han donat dos premis als microrelats més votats pel públic, el primer ha estat per a l’estudiant del grau de Bioquímica i Biologia Molecular, Laura Ibáñez per un microrelat sobre l’efecte de les hormones i les molècules en els estats i sentiments dels humans i, finalment,  la menció del públic ha estat per Gemma Loscos, estudiant del mateix ensenyament pel treball “Amor bioquímico”.

Josep Perelló durant la seva conferència en què ha parlat de diferents experiències de ciència ciutadana .

Aquesta convocatòria té per objectiu la promoció de la divulgació científica entre tota la comunitat universitària i per aquest motiu ha estat obert a tothom vinculat a la URV. El concurs es va convocar en dues categories, l’escrita –amb microrelats presentats a través de Facebook o Twitter- i audiovisual, però l’audiovisual va quedar deserta ja que no s’hi va presentar cap candidat.

L’entrega de premis s’ha fet aquest dimarts a la sala de graus del campus Catalunya en un acte presidit per la degana de la Facultat de Química, Yolanda Cesteros i que ha comptat amb la presència de Josep Perelló (UB), físic i comunicador científic especialitzat en l’àmbit de la ciència ciutadana que ha exposat algunes de les experiències en què ha participat per acostar la ciència a la població.