03/12/2018

Inaugurat el curs de les Aules de la Gent Gran amb una visita al patrimoni de Santa Coloma de Queralt

Les aules són una alternativa de lleure per a les persones grans que volen actualitzar i adquirir nous coneixements

Els participants a la inauguració del curs de les aules de la Gent Gran a la sortida de Cal Jaume Punto, a Santa Coloma de Queralt.

Santa Coloma de Queralt va acollir, el passat 30 de novembre, la inauguració del curs 2018-19 de les Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran, una alternativa per al temps de lleure de les persones grans que els permet estar al dia de nous coneixements en àmbits molt diversos. Aquest curs, les 24 aules tenen un programa de més de 450 activitats.

Els participants a la inauguració de l’actual curs acadèmic van fer una visita al castell de Santa Coloma, que havia estat la residència principal dels barons de Queralt durant l’Edat Mitjana, i una visita a Cal Jaume Punto, una de les botigues de més renom del municipi al llarg dels segles XIX i fins al darrer terç del segle XX, que va reobrir fa un any i mig per donar a conèixer el petit comerç familiar.

La rectora de la URV, María José Figueras, va reconèixer l’interès de les persones grans per continuar aprenent i va posar d’exemple un dels assistents a les activitats de les aules amb una trajectòria més llarga, Artur Tomàs, alumne centenari de l’Aula de la Gent Gran de Tarragona. A la inauguració també hi van assistir l’alcalde de Santa Coloma de Queralt, Magí Trullols, i la vicerectora de Relacions Institucionals, Cultura i Compromís de la URV, Cori Camps, a més de la Coordinadora de les Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran, Anna Isabel Serra, i la responsable a nivell local, Trini Esteve.

Les Aules d’Extensió Universitària de la Gent Gran són un projecte social engegat per les principals universitats catalanes que busca donar una sortida a les inquietuds culturals de la tercera edat. La URV té 24 aules en 23 municipis de la demarcació de Tarragona, la programació de les quals es pot consultar al web.

Imatge de la inauguració del curs al castell de Santa Coloma de Queralt.