27/11/2015

Inaugurat el curs acadèmic 2015-16 a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura

L'arquitecte Josep Parcerisa va ser l'encarregat de pronunciar la lliçó inaugural, sobre la Tarragona Moderna. L'acte ha tingut lloc el dijous, 26 de novembre a la Sala de Graus de l'Escola, a Reus. L'Escola fa aquest curs el 10è aniversari

El conferenciant Josep Parcerisa, a la dreta de la foto, i al seu costat Josep Bertran, director de l'ETSA, i M: Dolors Sardà i Xavier Gallego, regidors de l'Ajuntament de Reus.

Josep Parcerisa  és catedràtic d’Urbanisme a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i vicerector de l’Àrea d’Arquitectura de la UPC. Va titular la seva lliçó: “Una ciutat a dues velocitats, escenaris a l’origen de la Tarragona Moderna”.

A la mesa de l’acte l’han acompanyat Josep Bertran, director de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura, i els regidors de l’Ajuntament de Reus M. Dolors Sardà, d’Ensenyament, Política lingüística, Ciutadania i Gent Gran, que ha pronunciat unes paraules, i l’arquitecte Xavier Gallego, d’Urbanisme, Activitats, Nucli Antic i Medi Ambient.

El conferenciant ha destacat la inflexió que va suposar, en el desenvolupament urbanístic de Tarragona, la prolongació de la Rambla i la construcció de la plaça Imperial Tarraco, que van canviar la centralitat de la ciutat i van determinar el seu desenvolupament posterior. Ha parlat de l’àrea metropolitana del Camp de Tarragona, i dels fenomens urbanístics nous i de les noves perspectives que inspiren les generacions joves d’arquitectes.

Josep Parcerisa és membre del Laboratori d’Urbanisme de Barcelona des de 1977 i coordinador del Grup de Recerca LUB. És fundador i redactor de UR Urbanisme-Revista (1985-1992) i coeditor de “D’UR actualitat en urbanisme, arquitectura i ciutat”, revista digital del LUB.

Ha estat professor convidat a moltes universitats i ha publicat nombroses investigacions. Des de 1992 realitza treballs d’assessoria sobre transport públic i urbanisme metropolità per les administracions públiques a Barcelona i Medellín, i projectes urbans i de planejament a Valladolid, Cartagena, Maó, Salou i a ciutats de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Josep Bertran, director de l’Escola, ha manifestat que amb la invitació a Josep Parcerisa, que ha pronunciat una brillant lliçó inaugural sobre el territori, s’ha volgut commemorar el 10è aniversari de l’Escola i l’inici dels estudis d’Arquitectura a la demarcació de Tarragona.