23/05/2019

Comença l’elaboració del tercer Pla d’Igualtat de la URV

Una conferència oberta sobre la igualtat a les organitzacions el proper dilluns 27 de maig marca l'inici dels treballs de la Comissió d'Igualtat

Un dels tallers del Girls' Day 2019, activitat que forma part del Pla d'Igualtat.

Aquest mes de maig la Comissió per a l’elaboració del III Pla d’Igualtat començarà els treballs que han de dur a l’aprovació del nou pla. El tret de sortida el marcarà el proper dilluns 27 a les 19 h a la Sala de Juntes del campus Catalunya una conferència de la consultora Paula Mattio, que, sota el títol “Igualtat, objectiu a l’empresa”, plantejarà la importància de treballar la igualtat en una organització, com ara la Universitat. Es tracta d’una intervenció oberta a tothom i que serà, a la vegada, el primer seminari formatiu per als membres de la comissió que redactarà el proper Pla d’Igualtat. En aquest acte hi participarà també l’entitat Be a reference.

De fet, el proper dilluns es constituirà formalment la Comissió d’Igualtat, que integren 8 representants del Claustre (4 PDI, 2 PAS i 2 estudiants), 3 representants dels sindicats, 1 representant de la gerència de la Universitat, 3 expertes en igualtat i gènere de la URV, a més de la directora de l’Observatori de la Igualtat, Inma Pastor, i la secretària general, Laura Román.

El pla de treball preveu diverses sessions de treball, les primeres de les quals formatives. Totes comptaran amb la ponència d’expertes externes sobre els aspectes que es tractaran. En aquestes sessions es treballarà sobre la base de l’informe “Dones i homes a la URV”  que es va presentar al Claustre del 20 de novembre de 2018 i de l’avaluació del II Pla d’Igualtat.

Per garantir la participació de la comunitat universitària, tant el PAS com el PDI de la URV ja han pogut respondre en les enquestes d’avaluació, i els estudiants encara poden fer-ho fins al 30 de juny a través del Moodle. Amb l’avaluació del II Pla es vol mesurar el grau de compliment: si s’han dut a terme les accions aprovades dins del calendari previst, si l’assignació de recursos ha estat adient i si els mètodes utilitzats han estat correctes.

Durant la redacció del III Pla d’Igualtat, també es preveu la participació dels col·lectius de la Universitat, que podran fer aportacions a l’esborrany que presentarà la Comissió d’Igualtat.