19/09/2016

Iniciades les classes del nou curs a la Universitat

L'inici oficial del curs 2016-17 ha estat el dia 5 de setembre i s'ha activat un nou ensenyament, el grau d'Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions. S'han fet millores en el transport públic universitari i continuen les obres corresponents a la reestructuració interna de serveis engegada

Celebrades les jornades d’acollida a facultats i escoles, s’han iniciat les classes del nou curs acadèmic 2016-17. S’ha activat un nou ensenyament: el grau d’Enginyeria de Sistemes i Serveis de Telecomunicacions a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria.

La resta de l’oferta acadèmica és similar al curs anterior. Als 39 estudis de grau cal sumar-hi set dobles titulacions. L’oferta d’estudis de màster és de 48 titulacions, i en aquest moment està obert el segon període de preinscripció. Cal destacar la incorporació aquest curs d’un Màster Erasmus Mundus en Innovació en Enoturisme (WINTOUR). També hi ha activats 23 programes de doctorat pel curs 2016-17.

El procés de matrícula ens els estudis de grau continua obert. Vista la demanda inicial i el procés de matrícula i assignació de places en curs, la previsió de la Universitat és que el nombre d’estudiants de la URV serà aquest curs similar al del curs anterior, quan es van matricular en estudis de grau 11.532 estudiants.

Noves instal·lacions

Entre les millores en infraestructures amb que comença el curs destaca la seu de la nova Oficina d’Atenció al Màster, ubicada al Centre de Formació Permanent de la Fundació URV, al Mas Miarnau, a Reus, i del Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària, al campus Catalunya. També s’han estrenat les unitats de Gestió Administrativa Descentralitzada del campus Catalunya i del campus Bellissens.

S’han iniciat les obres de la Secretaria de Gestió Acadèmica de Campus i de l’Oficina Logística del campus Sescelades, que es preveuen finalitzar al novembre i que entrin en funcionament al desembre d’aquest any. En paral·lel, les obres a la residència d’estudiants i pavelló esportiu Sant Jordi de Tarragona segueixen la programació prevista, en ordre a enllestir-se el mes de març de 2017.

Noves línies de bus universitari i impuls de la mobilitat sostenible

La URV continua el seu avenç cap a un funcionament més sostenible. En els últims anys s’han posat en marxa diferents iniciatives per promoure els desplaçaments a peu, en bicicleta, compartint cotxe i en transport col·lectiu fins els seus campus. En aquest sentit destaca el conveni signat amb l’ATM Camp de Tarragona (Autoritat del Transport Metropolità) el mes de maig passat, que permet als membres de la comunitat universitària un estalvi del 10% en la compra d’abonaments per desplaçar-se en autobús i trens de rodalies del Camp de Tarragona. D’aquest nou curs cal remarcar la incorporació d’una nova línia de bus universitari que enllaça de forma directa Salou amb el campus de Vila-seca i els campus de Tarragona, sis cops al dia en cada sentit. Aquesta línia s’afegeix a les que funcionen des del curs anterior entre els diferents campus de Tarragona i Reus, també sis cops al dia en cada sentit.

A més, la URV ha ampliat i millorat la seguretat dels aparcaments per a bicicletes als campus i s’han creat punts de manteniment bàsic, alhora que es facilita l’accés a bicicletes de segona mà a preus favorables.

bicicletesurv16

Commemoració dels 25 anys de la URV

El programa commemoratiu dels 25 anys preveu una diversitat d’activitats distribuïdes al conjunt de ciutats on la URV hi té seus. Els actes s’allargaran fins a la cerimònia d’inici del curs següent (2017-18), que tindrà lloc al Palau Firal de Tortosa, i suposarà la cloenda de l’aniversari. Al desembre d’enguany es farà a Tarragona l’acte central de celebració, coincidint amb els 25 anys de la Llei de creació de la Universitat que va dictar el Parlament de Catalunya. Més endavant s’organitzarà un acte de Festa Major adreçada a tota la comunitat universitària i es durà a terme un acte de reconeixement a les persones, empreses i institucions que han col·laborat amb la universitat durant aquest temps. Serà durant la Nit URV que tindrà lloc a Vila-seca.