22/12/2014

INSTA Serveis Jurídics Ambientals, reconeguda com a Start-up de la URV

L’empresa creada per tres professionals exalumnes de Dret Ambiental, el dia 2 de desembre es va signar un acord entre l’empresa i la Universitat que estableix aquesta condició i reconeixement

INSTA es va constituir l’any 2012 per iniciativa de Joan Pons, Jordi Recordà i Jordi Solé, tots tres exalumnes del Màster en Dret Ambiental de la URV.

Aquesta empresa ofereix serveis jurídics ambientals a empreses privades, administracions públiques, particulars, associacions i organitzacions. Els principals serveis que proporciona són l’assessorament jurídic ambiental, la formació en aquesta especialitat, la realització de peritatges ambientals, la mediació ambiental i la recerca en aquest àmbit.

L’octubre passat, el Consell de Govern va reconèixer aquest projecte empresarial com empresa Start-up de la URV, d’acord amb el reglament de creació d’empreses a l’entorn de la Universitat, que reconeix com a tal aquelles iniciatives empresarials sorgides per iniciativa dels estudiants de la URV.

L’objectiu d’aquest reconeixement és establir una relació de benefici mutu entre l’empresa i la Universitat, en la qual l’empresa podrà acreditar davant de tercers el reconeixement com empresa Start-up de la URV, oferint una imatge de marca. Tant l’objecte social com l’activitat de negoci de l’empresa estan relacionades amb els àmbits de coneixement de la Universitat.

Durant la tramitació d’aquest reconeixement, INSTA ha comptat amb l’assessorament de URV Emprèn que engloba la Unitat de Valorització de la URV, situada  al Centre de Transferència de Tecnologia i Innovació (CTTi) de la Fundacio URV, i la Càtedra sobre el Foment de l’Emprenedoria i la Creació d’Empreses de la URV.

L’acord el van signat el rector Josep Anton Ferré, per part de la institució universitària, i Joan Pons en representació de l’empresa.