09/05/2017

International Staff Week, sobre les bones pràctiques en la internacionalització global

La 3a edició de la Setmana té lloc a la URV del 8 al 12 de maig

Els participants han rebut els seus diplomes en l'acte del dia 11 de maig.

Aquesta tercera edició de la International Staff Week, que té lloc a la sala de juntes del campus Catalunya, porta per títol “Best practices in comprehensive internationalisation”. Es tracta d’una acció formadora de la URV, ja consolidada, per a professionals de la internacionalització de les universitats. Enguany participen persones de procedències i amb experiències molt diverses: de Lituània, de Suïssa, del Japó, Gran Bretanya, Noruega, Suècia, Colòmbia i Letònia, a més de Catalunya. Del país hi participen tècnics de la UIC i de la UPF, a més dels de la URV.

La metodologia d’aquesta setmana internacional és molt interactiva i participativa. Els participants presenten i intercanvien experiències de bones pràctiques experimentades en els seus centres. Així de la URV, a més dels tècnics del Centre Internacional, intervenen presentant diverses experiències Liz Russell, M. Teresa Sorrosal, Inma de Molina i Teresa Mateu, Susana Borràs, María Ercilia García, Pilar Iranzo, Mario Arias i Montse Martínez.

Un moment de les sessions de la International Staff Week.

Al llarg de la setmana, hi ha dues activitats centrals que es fan el dijous 11 de maig a la tarda al Paranimf de la Universitat, adreçades als inscrits a la trobada i també a tothom, i que s’inscriuen en la celebració del 25è aniversari de la URV i en el 30è del programa Erasmus. Es tracta de la conferència del professor John Hudzik, de la Michigan State University (EUA) que va encunyar el terme d’internacionalització integral: “Comprehensive internationalization for all: critical steps forward”. El conferenciant ve acompanyat d’un altre gran expert de la internacionalització, Edilio Mazzoleni, de la Università Catolica del Sacro Cuore (Milà, Itàlia). I la segona activitat és la presentació del llibre de Publicacions URV: “La internacionalització, cosa de tots. Exemples de bones pràctiques a la Universitat Rovira i Virgili” . Els autors dels articles que conté sobre les millors pràctiques d’internacionalització són els que presenten les seves experiències a la International Staff Training Week. La publicació (2017) és a cura de Mar Gutiérrez-Colón, vicerectora d’Internacionalització de la URV.

Durant l’estada, com a activitats programades els participants a la Setmana recorren el CRAI del campus Catalunya, realitzen una visita guiada per la Tàrraco Romana i entren en contacte amb l’experiència castellera a Tarragona.

International Staff Week 2017