20/04/2018

Investigadors i empreses s’informen de l’ús de les patents com a documentació per a la recerca

Prop de 50 persones assisteixen a la jornada del CTTi, en què es va remarcar la importància de patentar abans de fer una publicació

El públic assistent a la jornada "Les patents, eina clau per a la recerca".

El Centre de Transferència de Tecnologia i Innovació (CTTi) de la Fundació URV va acollir el dijous 19 d’abril la jornada “Les patents, eina clau per a la recerca“, una sessió de sensibilització al personal docent i investigador sobre l’ús adequat de les patents com a documentació cientificotècnica en la recerca universitària. A la jornada van assistir-hi 46 participants de diferents àmbits de coneixement de la Universitat i d’empreses del territori.

La sessió va ser impartida per Beatriz Tejedor, cap del Servei de cerques del Departament de Patents i Informació Tecnològica de l’Oficina Espanyola de Patents i Marques. Tejedor va fer èmfasi especial en la necessitat de fer una bona cerca d’informació de les patents com a primera fase per obtenir resultats innovadors i així evitar treballar en investigacions redundants. De fet, segons un estudi fet per l’Oficina Europea de patens en 2016, el 70% de les 265 empreses innovadores enquestades utilitzaven les patents com a font d’informació durant el seu procés d’innovació.

D’altra banda, es va remarcar la importància de patentar abans de fer cap publicació per tal de protegir el coneixement. Entre d’altres temes, també es va informar als assistents sobre l’afectació a les universitats de la nova Llei 24/2015, de 24 de juliol, de Patents, que va entrar en vigor l’1 d’abril de 2017.

La ponència va ser coordinada per la Unitat de Valorització i Comercialització de la URV amb la col·laboració de l’Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) i amb el suport de la Secretaria d’Universitats i Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya. La Unitat de Valorització té com a missió la identificació, protecció, valorització i comercialització de les invencions que duen a terme els investigadors de la URV amb la finalitat de transmetre aquests resultats a la societat, i al mateix temps, obtenir un retorn per a la URV i els seus investigadors.