09/09/2019

Ja es pot visitar l’exposició de fotografies científiques al Mercat Central de Tarragona

S'hi pot veure un recull de les imatges seleccionades que es van presentar al V concurs #FotoRecercaURV2019. La mostra es pot visitar fins l'11 d'octubre

Des d’aquest dilluns i fins a l’11 d’octubre es pot visitar al Mercat Central de Tarragona l’exposició #FotoRecercaURV2019, un recull de les imatges presentades al V Concurs de Fotografia a les Xarxes Socials, que organitza la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV. La mostra aplega les imatges guanyadores i presentades en les categories general, micro i taula periòdica. En total són 23 imatges que ensenyen la recerca i les activitats de divulgació científica de la Universitat Rovira i Virgili. Per concursar-hi els participants havien de publicar a Twitter o Instagram imatges, amb l’etiqueta #FotoRecercaURV2019, que fessin referència a qualsevol disciplina científica i tècnica, tant relacionada amb les activitats d’investigació i innovació com amb la divulgació científica i les aplicacions tecnològiques.

En la categoria micro es poden veure imatges d’objectes d’una dimensió real, menor o igual a 1 mil·límetre i d’altres d’obtingudes mitjançant un instrument de micrografia (òptica o electrònica) o tècniques de difracció. A l’exposició hi ha la imatge guanyadora a aquesta categoria, que correspon a l’estudiant del grau d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris Violeta Pena.

També s’hi pot veure la fotografia guanyadora a la categoria general, feta per Jordi Iglesias, estudiant del màster interuniversitari en Mecànica de Fluids Computacional.

Enguany, el concurs va afegir una modalitat excepcional per a les imatges relacionades amb la taula periòdica, amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica. En aquesta categoria va guanyar la imatge captada per Natalia Batlles, estudiant d’Enginyeria Biomèdica.

L’exposició #FotoRecercaURV2019, que ha rebut el cofinançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), es mostra per segon any consecutiu al Mercat Central de Tarragona, amb l’objectiu de posar a l’abast de tothom la recerca que es fa a la URV.