22/09/2017

Joan Martí i Castell, guardonat amb el premi “El balcó” d’Òmnium Cultural

L'homenatge reconeix el paper del primer rector en l'arrelament de la Universitat a Tarragona

Joan Martí i Castell entre la presidenta d'Òmnium Cultural del Tarragonès, Rosa Maria Codines, i l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros. Foto: Mauri Fernandez.

La delegació del Tarragonès d’Òmnium Cultural ha lliurat el premi “El Balcó” com a tarragoní de l’any 2017 a Joan Martí i Castell, catedràtic emèrit de Filologia Catalana i primer rector de la URV, per la seva defensa i promoció de la cultura i llengua catalanes. Se li reconeix la tasca feta per a l’arrelament de la Universitat a la ciutat de Tarragona i la seva recent incorporació a la Reial Acadèmia de les Bones Lletres de Barcelona, a l’escó que ocupava l’escriptor Josep Pin i Soler. Enguany també ha estat distingit amb la Creu de Sant Jordi. L’acte ha tingut lloc al Saló dels Plenaris de l’Ajuntament de Tarragona aquest dijous 21 de setembre durant el Pregó de la Festa Major de Santa Tecla.