22/11/2017

Jornada sobre la propietat industrial i intel·lectual en els projectes H2020

El Centre de Transferència de Tecnologia i Innovació (CTTi) de la Fundació URV ha acollit aquest dimecres una sessió de formació amb una trentena d’assistents

Una imatge de la inauguració de la jornada, amb el vicerector de transferència i innovació Miquel Àngel Bové.

El Centre de Transferència de Tecnologia i Innovació (CTTi) de la Fundació URV ha acollit aquest dimecres la jornada “La IPR en els projectes H2020”, una sessió de formació en matèria de propietat industrial i intel·lectual en projectes de R+D+i enfocada en els projectes H2020.

En aquesta sessió, s’ha fet èmfasi en detectar els possibles drets de propietat intel·lectual i industrial derivats dels resultats del projectes H2020, així com conèixer bé les llicències com a via d’explotació efectiva d’aquests. La jornada ha comptat amb una trentena d’assistents de diferents àmbits de coneixement de la Universitat i personal d’administració i serveis de la URV dedicat a la gestió de projectes de R+D+i i projectes H2020.

Aquesta jornada formativa s’emmarca en els objectius del projecte International Cooper Ative Research and innovation alliances Office (ICARO), finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat (MINECO), en el qual la Fundació URV hi participa com a soci, junt amb la URV i altres centres de l’entorn de la Universitat. L’objectiu del projecte és incrementar la participació de la URV i d’empreses de l’entorn en projectes del programa H2020.

La Unitat de Valorització de la URV (UV-URV) juntament amb l’Oficina de Gestión de Proyectos Internacionales (OGPI) de la Universitat d’Alacant ha ofert aquesta jornada formativa en la que s’han tractat de la identificació, la gestió i l’explotació dels drets de la propietat intel·lectual en els projectes H2020. La jornada ha estat impartida per César Elvira Fernández, expert en propietat industrial i intel·lectual de la OGPI.

La UV-URV té com a missió la identificació, protecció, valorització i comercialització de les invencions que duen a terme els investigadors de la URV amb la finalitat de transmetre aquests resultats a la societat, i al mateix temps, obtenir un retorn per a la Universitat i per als seus investigadors.