03/07/2017

Jornades de Mobilitat Erasmus+ d’Educació Superior 2017, a la Universitat de Múrcia

Enguany s'emmarcaven en la commemoració del 30 aniversari Erasmus+ i es va fer un repàs del passat, present i futur d'aquest programa

Tots els participants en les jornades a la Universidad de Murcia
Tots els participants en les jornades a la Universidad de Murcia.

La inauguració de les Jornadas de Movilidad Erasmus+ de Educación Superior va tenir lloc el dia 28 de juny. Organitzades pel Servicio Español para la Internacionalización de la Educación (SEPIE) en col·laboració amb la Universidad de Murcia (UM), aquestes jornades de seguiment anaven dirigides a responsables de projectes de mobilitat d’estudiants i personal d’Universitats i de Centres d’Ensenyaments Artístics Superiors amb projectes aprovats en les convocatòries 2016 i 2017.

En les diferents conferències, que es van dur a terme fins el dia 30 de juny, es va realitzar una reflexió sobre la vida del Programa Erasmus. També es va fer un seguiment dels projectes, amb les novetats sobre la gestió de cara a la presentació dels informes intermedis i finals. Hi van assistir al voltant de 200 representants de 60 universitats espanyoles, entre les quals estava la URV representada pel Centre Internacional. El programa de les jornades es va dividir en intervencions sobre gestió de mobilitats del programa (KA103) i gestió de mobilitats entre països del programa i associats (KA107), incloent també sessions conjuntes per institucions beneficiàries de les dues accions.

La festa del 30è aniversari

A la tarda del 28 de juny va tenir lloc la gran festa de celebració del 30è aniversari de l’Erasmus + (1987-2017), amb la participació de responsables de la Universidad de Murcia, de la Región de Murcia i de l’alcalde de la ciutat, a més d’antics i nous estudiants Erasmus, coordinadors internacionals i degans. Al Paranimf de la UM es van celebrar els actes oficials homenatjant els gestors de les oficines de relacions internacionals, sense els quals aquest programa no hauria aconseguit l’èxit actual. A més es van recordar les 30 generacions d’Erasmus, condecorant a un estudiant ex-Erasmus de cada any i un estudiant del proper curs, la generació 31. L’acte va finalitzar amb la intervenció de la Secció Moderna de la Coral de la Universitat.

Per finalitzar l’acte es va enterrar a la plaça La Merced la “Càpsula del temps Erasmus”, on s’hi van depositar desitjos de participants de les jornades sobre com creuen que serà el programa dins de 10 anys, juntament amb records de l’esdeveniment, el diari del dia i altres objectes significatius, amb la intenció que el lloc s’obri l’any 2027 en els actes de celebració del 40 aniversari del Programa.