11/03/2019

L'ICE treballa per millorar la qualitat docent a través de la formació del professorat i de la innovació en tots els nivells educatius

José Miguel Jiménez, director de l'ICE.

José Miguel Jiménez és el nou director de l’Institut de Ciències de l’Educació de la URV, que treballa per a la innovació educativa i la formació pedagògica del professorat, la recerca i aplicació d’investigacions educatives especialment a l’àmbit universitari però també a la resta d’etapes. Jiménez ha estat nomenat per assumir aquest càrrec després de 24 anys d’experiència docent i d’ocupar càrrecs de gestió acadèmica a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, entre els quals, director del Departament de Pedagogia, vicedegà de la facultat i coordinador del Màster de Formació del Professorat.

Ha participat com a investigador principal i membre de l’equip de recerca de diferents projectes sobre les tecnologies de la informació i la comunicació aplicades a l’educació; la formació a les organitzacions, la formació de formadors i la formació professional.

La direcció de l’ICE l’havien assumit, des de setembre de 2016 fins al nomenament de Jiménez, les vicerectores Arantxa Capdevila i Cori Camps, després de la jubilació d’Angel Pío González, que va ser director de l’institut des d’octubre de 2001 fins aleshores.

Jiménez ha establert que un dels eixos centrals del seu mandat serà la formació del PDI a través del Programa de Formació i Innovació Docent i el Pla de Formació Específic, així com també del Programa de Formació per Doctorands. A més a més, es proposa que l’ICE promogui ajuts que potenciïn la innovació i la recerca i permetin “consolidar el model docent propi de la URV” basat en la constatació que “la qualitat de la docència també està vinculada a la innovació i la recerca”.

Una altra línia d’actuació serà la continuïtat del Pla de Docència en Anglès, adreçada al professorat, per facilitar, si s’escau, l’augment de l’oferta d’assignatures en anglès. Es tracta, explica Jiménez, d’un “element clau per facilitar la mobilitat internacional dels estudiants i afavorir la seva inserció laboral”.

Pel que fa a la formació en l’àmbit no universitari, l’ICE continuarà treballant amb el Departament d’Educació de la Generalitat en els Plans de Formació, la coordinació i l’impuls dels Grups d’Innovació i Transferència del propi ICE i l’organització d’activitats de formació. Així mateix, col·labora amb els departaments de la URV que tenen activitats destinades a secundària.