21/04/2015

Josep A. Planell, rector de la UOC, nou president de la Xarxa Vives d’Universitats

El Consell General de la Xarxa s'ha reunit el dilluns, 20 d'abril a la Universitat de Girona i ha elegit president el rector de la UOC, Josep A. Planell, en haver-se complit el semestre de presidència del rector de la UdG Sergi Bonet

El nou president Josep A. Planell, a la dreta de la imatge, amb Sergi Bonet, president sortint

En finalitzar la reunió, Bonet ha rebut una medalla commemorativa del seu període al capdavant de la institució. A més, els rectors han emès un comunicat de condol pels fets ocorreguts al matí a l’IES Joan Fuster de Barcelona.

Durant el període de presidència de la UdG, la Xarxa Vives ha engegat el projecte Via Universitària, juntament amb la Fundació Jaume Bofill, i ha tancat les activitats commemoratives del XX aniversari de la institució, a més d’organitzar la II Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, que es consolida juntament amb la competició interuniversitària d’oratòria. Així mateix, la Xarxa ha rebut el reconeixement del Guardó Extraordinari d’Escola Valenciana.

El nou president de la Xarxa Vives, Josep A. Planell (Barcelona, 1951) és llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona i Ph.D. in Materials Science (University of London, Queen Mary College). És catedràtic de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica de la UPC i  ha estat director del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica – CREB, director del Centre de Referència en Bioenginyeria de Catalunya, director de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) des de desembre del 2005 i, finalment, rector de la Universitat Oberta de Catalunya des d’abril de 2013.

El Consell General és l’òrgan suprem de govern de la Xarxa Vives, institució sense ànim de lucre que representa i coordina l’acció conjunta de 21 universitats de 4 estats europeus en ensenyament superior, recerca i cultura. Des de l’any 1994, la Xarxa ofereix una plataforma que lidera serveis per a universitats, organitzacions públiques i privades i societat, amb l’objectiu de contribuir al procés de construcció i de desenvolupament econòmic i social d’aquesta regió universitària transfronterera de l’Europa Mediterrània.

xarxavivespresid151
El Consell General de la Xarxa Vives, en acabar la sessió a la UdG