29/06/2018

Josep Bargalló, conseller d’Ensenyament: “Cal acabar amb la segregació al sistema educatiu”

La I Jornada d'Educació per a la Diversitat aplega 200 professionals que comparteixen experiències sobre la inclusió social de les persones amb diversitat funcional

Un moment de la inauguració de la I Jornada d’Educació per a la Diversitat, amb Francesc Xavier Grau, president de la Fundació Estela per a la Discapacitat i director de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement; Josep Bargalló, conseller d’Ensenyament; María José Figueras, rectora de la URV; i Carmen Juárez, directora de l’Àrea Social de la Xarxa Sanitària i Social de Santa Tecla

La Càtedra d’Inclusió Social de la URV i la Fundació Estela amb el suport de la Xarxa Sanitària i Social Santa Tecla han impulsat la I Jornada d’Educació per a la Diversitat com un espai de debat i intercanvi d’impressions entre professionals que treballen al sector de la inclusió social, específicament amb persones amb diversitat funcional. La jornada, que s’està fent aquest 29 de juny al campus Catalunya, ha comptat amb la intervenció del conseller d’Ensenyament Josep Bargalló, que ha posat l’accent en la segregació escolar: “La necessitat del nostre sistema educatiu és acabar amb la segregació, que és el màxim repte que tenim. I el seu contrapès és la inclusió”.

Bargalló ha destacat en aquest sentit l’aplicació a partir del proper setembre del Decret de l’atenció educativa a l’alumnat, que preveu que tots els alumnes s’escolaritzin en centres ordinaris i, només de manera excepcional i a petició de la família, ho facin en centres d’educació especial.

La jornada ha aconseguit omplir l’Aula Magna amb els 200 inscrits a la primera edició de l’esdeveniment. Han pogut escoltar, entre d’altres, l’experiència del Govern Basc, a través de la seva viceconsellera d’Educació, Maite Alonso, que ha explicat que al País Basc es destina el 26,2% del pressupost a l’educació i que en el pla de millora del sistema educatiu que han impulsat, l’educació inclusiva és una de les línies estratègiques.

Ángel Belzunegui, director de la Càtedra d’Inclusió Social de la URV, en primer terme, presentant la taula d’experiències de la I Jornada d’Educació per a la Diversitat.

Les directores de diverses escoles de Tarragona comparteixen en una taula rodona les experiències educatives dels seus centres: l’Escola Estela, l’Escola la Muntanyeta, l’Escola Solc, l’Escola Sant Rafael, l’Escola Carmelites i també l’EAP del Tarragonès.

Amb aquesta jornada, que duu per títol “Reflexionant sobre la inclusió” es pretén que els professionals de diversos àmbits relacionats amb l’atenció a persones amb diversitat funcional coneguin diferents models d’educació, els recursos que hi ha al territori i intercanviar coneixements per a la millora de l’atenció d’aquestes persones.