31/05/2019

Kodak 1973 rep el Premi Syllabus al millor curtmetratge dels estudiants de Comunicació Audiovisual

El jurat del certamen, que mostra el resultat d'una de les pràctiques més importants del grau, també reconeix Deux pel seu guió, Por mi, amb la millor fotografia, i Anhelo, a la millor interpretació

El film Kodak 1973, guanyador del Premi Syllabus 2019 al millor curt.

Kodak 1973 s’ha endut el Premi Syllabus al millor curt del certamen que produeixen els estudiants de tercer de Comunicació Audiovisual de la URV i que va tenir lloc ahir dijous al campus Catalunya. Kodak 1973 és la història de tres amics que investiguen uns assassinats que van ocórrer als anys setanta i que van ser enregistrats per l’autor dels crims.

En la resta de categories, Deux, un film en què es posa a prova l’amistat de dues parelles, va endur-se dos premis, el de millor guió i de millor curt pel jurat jove. Por mi, que explica la història d’una jove cantautora que cau en un bloqueig artístic, va ser premiat per la millor fotografia, i Laia Serra, protagonista d’Anhelo, va endur-se el premi a la millor interpretació.

Deux, Premi Syllabus 2019 al millor guió, i premi del jurat jove a millor curtmetratge.

En total van presentar-se sis films, que, a diferència de les edicions anteriors, no eren remakes d’altres obres, sinó idees i guions originals. Es tracta d’un canvi que permet als estudiants presentar les peces al mercat dels festivals de curtmetratges.

La projecció dels curts es va fer en un acte públic a l’Aula Magna, on també hi era present el jurat: Eulàlia Iglesias, periodista i crítica de cinema, membre del consell de redacció de Caiman-Cuadernos de Cine i de l’Associació Catalana de la Crítica i l’Escriptura Cinematogràfica; Iris Carrera, assistent de direcció i programadora REC Festival Internacional de Cinema de Tarragona i distribuïdora de cinema El Sur; Ariadna Margalef, organitzadora del festival de microcurts de Cambrils Ràbia, i Gerard Torres, director i fundador de la productora audiovisual Bysout Films, que ha obtingut reconeixements com a director i guionista, com ara el premi al millor microfilm al Festival Europeu de Curtmetratges 2018. A ells, van sumar-se els estudiants de 1r curs de Comunicació Audiovisual com a jurat jove.

Un moment de l’acte de lliurament dels Premis Syllabus a l’Aula Magna del campus Catalunya.

Els Premis Syllabus són un certamen que va començar l’any 2013 i que, any rere any, l’alumnat de Comunicació Audiovisual ha tirat endavant per mostrar al públic una de les pràctiques més importants de la carrera de Comunicació Audiovisual. Els premis tenen l’objectiu, a més de mostrar els treballs audiovisuals dels estudiants al públic i observar les seves reaccions, posar en pràctica l’organització d’un esdeveniment de gestió cultural.

Els estudiants d’aquesta edició se senten satisfets amb el resultat de la gala: “Malgrat que ha estat costós perquè és època d’exàmens i lliurament de treballs, ha sortit força rodada perquè tots teníem un mateix objectiu”, explica Alejo Nahuel, estudiant de tercer de Comunicació Audiovisual. L’enginy a l’hora de pensar un guió per a tres hores d’esdeveniment va ser clau, i van aprofitar les pauses per mostrar també el treball dels estudiants del grau de Publicitat i Relacions Públiques, espots de diferents productes.