28/09/2016

La 3a Cursa Solidària URV tindrà lloc diumenge 16 d’octubre

La 3a Cursa Solidària Universitat Rovira i Virgili se celebrarà el proper diumenge 16 d'octubre i està oberta a tothom. Hi haurà tres modalitats de 5 km: cursa individual, cursa per parelles i una caminada no competitiva. Les inscripcions ja es poden formalitzar, es realitzen en línia i el termini finalitza el 14 d'octubre a les 23:59 h. Enguany s’ha canviat l’itinerari per fer que els espais urbans universitaris adquireixin més protagonisme

El vicerector d'universitat i societat de la URV, Jordi Tous (dreta) amb Juanan Fernández, director de Running Solutions, durant la roda de premsa de presentació de la cursa.

Aquest any la Cursa solidària de la URV arriba a la seva tercera edició tot coincidint amb els 25 anys de creació d’aquesta universitat. Per celebrar-ho, s’ha previst un itinerari molt urbà que començarà i acabarà al campus Catalunya. La sortida serà a les 10 h i el recorregut són 5 km amb un desnivell acumulat de 50 m. A més de la comunitat universitària, hi pot participar tothom.

Alguns dels punts més significatius per on passaran els participants són: l’avinguda Catalunya fins al Camp de Mart, que el resseguiran per fora fins arribar al Passeig de Sant Antoni i d’allí cap al Rectorat de la URV (edifici Antic Escorxador), per sortir fora muralles pel Portal del Roser i de nou agafar l’esmentada avinguda fins arribar al campus Catalunya.

Acabada la cursa, quan hagin arribat tots els participants, la comunitat universitària i la ciutadania podran gaudir a la Plaça de la Concòrdia del Campus Catalunya de diferents activitats festives, per tal de commemorar plegats els 25 anys de creació de la URV: una actuació castellera de la colla universitària els Pataquers, una actuació tradicional dels membres de l’associació d’estudiants i investigadors xinesos de Tarragona i, per acabar, un vermut electrònic solidari, amb música en directe.

El vicerector d’universitat i societat de la URV, Jordi Tous (dreta) amb Juanan Fernández, director de Running Solutions, durant la roda de premsa de presentació de la cursa.

En el moment de la inscripció s’ha de votar un dels cinc projectes presentats a la convocatòria de la 3a Cursa Solidària. Els diners que es recaptin aniran destinats a la proposta que finalment resulti guanyadora, entre els vots que obtingui per aquesta via i les valoracions d’un jurat. Hi trobem idees relacionades amb l’acompanyament hospitalari, experiències creatives per a la salut mental, com facilitar coneixement sobre la societat catalana als nouvinguts, teràpia i activitats assistides amb animals, un documental sobre el sensellarisme i accions relacionades amb els refugiats.

El vicerector d’universitat i societat, Jordi Tous, ha incidit en el canvi d’itinerari: “Ens ha semblat molt oportú triar un altre escenari –abans es realitzava per la zona portuària- coincidint amb els 25 anys de la nostra Universitat. En principi volíem fer un recorregut intercampus, però hi havia una sèrie de dificultats tècniques difícils de resoldre i per aquest motiu hem unit simbòlicament dos espais significatius com són el campus Catalunya i el Rectorat”.

Juanan Fernández, director de Running Solutions, empresa que col·labora en la gestió de la cursa, ha manifestat: “Es tracta d’una proposta molt atractiva perquè durant unes hores podem córrer, fer esport i participar en un acte solidari. El fet de córrer per la ciutat amb els carrers tallats fa que et sentis protagonista”.

cursasolid154
La Cursa Solidària de l’any passat va aplegar 400 persones.

Es necessiten persones voluntàries que ajudin en les tasques logístiques el diumenge 16 d’octubre (vegeu aquí). La 3a Cursa Solidària de la URV està organitzada per Esports URV i el Centre de Cooperació al Desenvolupament “URV Solidària”. Compta amb el suport institucional de l’Ajuntament de Tarragona, el Consell Esportiu del Tarragonès i la Generalitat de Catalunya, i diferents patrocinadors i col·laboradors.