16/12/2019

La caminada del campus Terres de l’Ebre i les activitats lúdico-esportives a Tortosa recapten més de 4.000 euros per a la Marató de TV3

Els tallers organitzats pels estudiants dels graus d’Infermeria i d’Educació Infantil i Primària han estat una novetat d'enguany

La caminada solidària va finalitzar al campus Terres de l'Ebre, on van haver-hi diverses actuacions.

La tretzena caminada solidària del campus Terres de l’Ebre de la URV en benefici de la Marató de TV3, enguany dedicada a la investigació de les malalties minoritàries, ha estat tot un èxit. Desenes de persones s’han sumat a la crida i amb el lema “Minories que fan una majoria” han recorregut els principals carrers de Tortosa des del  parc Teodor González de Tortosa fins al parc de Remolins, on hi ha el campus de la URV. Ho han fet acompanyats pels Gaiters de l’Aguilot, la colla Lo Golafre i SBMúsics.

Ha estat l’acte final de dos dies d’activitats solidàries organitzades per diverses entitats i institucions de la ciutat: el campus Terres de l’Ebre de la URV, el club d’Atletisme Terres de l’Ebre (ATE), impulsor de les 24 hores corrent Junts per la Marató, l’Ebre Escola Esportiva, la Regió Sanitària Terres de l’Ebre, i altres associacions i entitats de la ciutat que s’hi han sumat. Concretament, s’han repartit més de 700 dorsals i entre totes les entitats organitzadores s’han recaptat més de 4.300 euros que es destinaran a la investigació de les malalties minoritàries que a Catalunya afecten unes 400.000 persones.

Estudiants d’Infermeria i d’Educació Infantil i Primària imparteixen tallers infantils

Una de les novetats principals d’enguany ha estat la incorporació de tallers infantils impartits per estudiants dels graus d’Educació Infantil i Primària i d’Infermeria del campus Terres de l’Ebre. Es van fer el matí del dissabte al parc Teodor González, coincidint amb l’inici de les 24 Hores corrent per la Marató.

Els estudiants d’Infermeria han impartit un taller infantil de reanimació cardiopulmonar.

Així, els estudiants dels graus d’Educació van realitzar tallers de dibuix creatiu i de reconeixement del recorregut de la caminada per la Marató amb l’abella Bee-bot, i de resolució de problemes per conèixer les malalties minoritàries amb el robot Zowi.

Per la seua banda, els estudiants del Grau d’Infermeria, amb el suport del Servei d’Emergències Mèdiques (SEM), van impartir tallers infantils de reanimació cardiopulmonar i van ensenyar com és per dins una ambulància medicalitzada.

També es va programar un taller per a tots els públics a càrrec de l’Escola d’Art de Tortosa amb fang i llavors. Partits de futbol, handbol i exhibicions de ball a càrrec de les escoles de dansa de Tortosa han estat altres de les activitats organitzades durant dissabte i diumenge.