11/01/2019

La Comissió Europea distingeix un projecte de docència en igualtat liderat per la URV

La xarxa G-NET d'universitats europees i llatinoamericanes ha format més de 4.300 persones i ha destacat per l'impacte dels resultats

Alumnes d'un dels cursos de formació de la xarxa G-NET, distingida per la Comissió Europea.

El projecte “Equality training network: EU contributions to gender mainstreaming and citizenship”, que va crear una xarxa d’universitats d’Amèrica Llatina i d’Europa (G-NET) i que ha format més de 4.300 persones sobre integració europea i gènere, ha estat distingida per la Direcció General d’Educació, Joventut, Esport i Cultura de la Comissió Europea com a “història d’èxit”. Es tracta d’una distinció que aquesta direcció general atorga als projectes que han destacat pel seu impacte, la contribució a  l’elaboració de polítiques públiques i els resultats innovadors o creatius que poden ser utilitzats per altres institucions.

La xarxa Jean Monnet G-NET, liderada per la URV i finançada pel programa Erasmus Plus, es va crear a partir de la idea que les universitats són un fòrum clau per implementar la integració de la perspectiva de gènere a través de l’educació i la formació dels futurs professionals.

Per aquest motiu el professorat participant va dissenyar cursos, continguts i materials docents adreçats a diferents tipus de públic. A través d’aquest projecte, s’han format 665 estudiants universitaris, 172 professionals, entre tècnics i decisors polítics, 214 professors i investigadors, 1.109 persones més entre alumnes de secundària i població general, i 2.176 alumnes en tres cursos MOOC.

Les diferents activitats formatives i materials han donat a conèixer l’experiència europea en la implementació de polítiques que promouen la ciutadania inclusiva i desenvolupen la igualtat efectiva entre els ciutadans de la Unió Europea (UE). També ha difós les bones pràctiques de la UE en la incorporació de la perspectiva de gènere i la jurisprudència en països d’Amèrica Llatina, com experiències que es podrien dur a terme en altres processos d’integració.

Aquest mateix projecte, que a la URV ha implementat professorat de la Facultat de Ciències Jurídiques, va rebre el premi del Consell Social de 2018 pel seu impacte sobre la societat.