21/06/2017

La CRUE demana que s’elimini la taxa de reposició del PAS de les universitats

El president de la CRUE, Segundo Píriz rector de la Universitat d'Extremadura, ho ha demanat al Senat i a la comissió d'Educació del Congrés en el marc de la tramitació dels pressupostos de 2017

Les condicions de feina repercuteixen en la qualitat del servei

El president de la Conferència de Rectors d’Universitats Espanyoles (CRUE), Segundo Píriz, ha tornat a demanar que s’elimini la taxa de reposició per al Personal Docent i Investigador (PDI) y el Personal d’Administració i Serveis (PAS) en la seva compareixença davant la Comissió d’Educació del Congrés dels Diputats. Píriz va argumentar que no es pot afrontar la pèrdua de capital humà a les universitats (més de 7.500 llocs de feina dels que més de 4.000 corresponen a Personal d’Administració i Serveis) i que fa falta prendre mesures.

El 13 de juny la CRUE va emetre un comunicat al respecte demanant que s’equiparin les condicions del PAS amb les atorgades al PDI en la tramitació dels pressuposts generals de l’Estat pel 2017.

En la mateixa línia, la CRUE manté contactes amb el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport (MECD) per trobar solucions a l’estabilitat dels llocs de feina a les universitats i a la promoció interna del personal. Per la CRUE és evident que “una universitat moderna de qualitat necessita un Personal d’Administració i Serveis suficient en nombre, motivat i amb unes condicions laborals dignes”.