18/12/2015

Diputació i URV signen un conveni per dotar de material la sala de simulació clínica de la Facultat de Medicina

La Diputació atorga una subvenció de 20.000 euros a la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV. L’ajut servirà per adquirir material per tenir una sala de simulació avançada on es crearan espais reals que serviran per fer formació sobre la reanimació cardiopulmonar bàsica a personal sanitari i no sanitari

El president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, i el rector de la URV, Josep Anton Ferré, han signat divendres, 18 de desembre, un conveni per adquirir material per la sala de simulació clínica de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut.

Concretament, la Diputació subvenciona amb 20.000 euros la compra de material que permetrà dotar aquesta sala on es recrearan espais propers als reals i on les persones que rebin formació es trobaran davant de situacions en les que hauran de practicar la reanimació cardiovascular bàsica. Aquest espai es dotarà de tecnologia de vídeo i àudio i de maniquins per fer les simulacions. Des d’una aula paral·lela es podrà monitoritzar tot el que passa en aquest espai en el qual es programaran accions formatives sobre reanimació cardiopulmonar bàsica.

La formació s’adreçarà a personal sanitari i no sanitari, amb l’objectiu que assoleixin un elevat nivell competencial. En el cas de personal no sanitari, la formació anirà destinada a diferents col·lectius que estiguin en contacte amb un nombre elevat de persones com ara professors de centres educatius, la guàrdia urbana i altre personal de seguretat, entre altres.

Aquesta sala forma part del projecte que impulsa la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut per dotar-se d’un Centre de Simulació i Avaluació de Competències en Salut. Es tracta d’un laboratori d’habilitats clíniques en el qual es durà a terme formació i recerca en salut, aplicant les tecnologies avançades.

El conveni, que té una durada d’un any, va en la línia marcada per la Diputació, de portar a terme actuacions en el marc de la salut pública que poden tenir rellevància en la salut del conjunt de la població.