18/05/2017

La distribució de recursos, tema central del taller del grup de recerca GRODE

Prop de 40 experts es reuneixen per tractar dels problemes de la demanda, a la Facultat d’Economia i Empresa

Imatge d'una de les sessions que s'ha dut a terme dimecres ala tarda.

La segona edició del workshop del Grup de Recerca en Organització i Decisió Econòmiques (GRODE) ha reunit durant aquest dimecres i dijous, 16 i 17 de maig, dies a prop de 40 experts d’Universitats d’arreu del món per tractar sobre temes de racionament, és a dir, la distribució de recursos quan aquests no són suficients per abastir a tota la demanda.

Una imatge de grup dels participants.

Les sessions han servit per analitzar aquest problema des d’un punt de vista teòric -des del punt de vista de regles de repartiment, principis que cada repartiment hauria de satisfer, etc.- i  també des d’una perspectiva pràctica, fent ús de diferents implementacions com a la distribució de pressupostos, copagaments, etc. En total s’han organitzat una vintena de xerrades i un curs de tres hores sobre els problemes de la demanda.