15/10/2015

La Facultat de Medicina i Ciències de la Salut inaugura el curs 2015-2016 i lliura els Premis Sant Lluc

Una conferència del doctor Abel Mariné, catedràtic emèrit de Nutrició i Bromatologia de la UB, va servir per inaugurar el curs 2015-2016 de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut. Durant l’acte que es va fer aquest dijous, 15 d’octubre, els estudiants van rebre els Premis Sant Lluc, finançats per la Fundació Privada Reddis

La lliçó del doctor Mariné Font va ser “Són segurs els aliments que mengem?”.  El conferenciant és catedràtic emèrit de la UB  i expert en nutrició i ciències dels aliments, en particular dins el camp de les amines biògenes i poliamines.  Destaca per la seva trajectòria científica nacional i internacional en relació a les seves tasques investigadores, educatives i divulgadores i també les seves tasques de gestió universitària i de recerca, contribuint a la definició dels ensenyaments de Farmàcia, Ciència i tecnologia d’aliments i Nutrició Humana i Dietètica. Va estar acompanyat a la taula per la vicerectora d’Avaluació de la Qualitat i exdegana de la Facultat, Montserrat Giralt, del regidor d’Innovació, Empresa i Ocupació de l’Ajuntament de Reus, Marc Arza; del degà actual, Antoni Castro i del responsable de l’ensenyament de  Nutrició Humana i Dietètica, Jordi Salas-Salvadó.

El catedràtic Abel Mariné, durant la conferència inaugural.

La inauguració oficial del curs es va  fer aquest dijous a la tarda però les activitats ja havien començat dimarts, amb l’exposició dels pòsters de recerca. I un dia abans de la inauguració, el jurat es va reunir per fer la votació per escollir els guanyadors dels premis Sant Lluc 2015. Enguany han canviant les modalitats i ja no s’han fet exposicions orals.

Un moment del lliurament dels Premis Sant Lluc als millors treballs de final de grau, de màster i per als millors pòsters dels alumnes interns.

Els Sant Lluc enguany han estat en tres modalitats: premis de treballs de final de grau, un premi de treball final de màster i premis per a alumnes interns que han presentat pòsters digitals de recerca en biomedicina. En la modalitat de treballs de final de grau els guanyadors han estat, en Medicina, Elena Sancho i David Abelló pel treball  “Exploring the role of paraoxonases in the pathogenesis of coronary artery disease: a systematic review” i Marc Llagostera i Héctor Oyonate per “Troponina elevada en pacientes sin síndrome coronario agudo”; en Nutrició Humana i Dietètica, Anna Gil ha estat la premiada pel treball “Influencia de la composición nutricional de difierentes fórmulas de nutrición enteral ricas en fibra en el tiempo de administración de la nutrición por gravedad y el riesgo de obturación”, i en Fisioteràpia,  el premi ha estat per Marina Caparó Ferré, Sílvia Giné Martí i Tania López Hernández que van fer el treball “Les motxilles escolars poden provocar dolor musculoesquelètic en nens i nenes de 8 a 10 anys? Estudi observacional”. En la modalitat de treballs de final de màster la premiada ha estat Marta Casellas pel treball “Efectes de la musicoteràpia en la demència (EMED)” del màster d’Envelliment i Salut.

Pel que fa a la tercera modalitat, els premis per a alumnes interns (alumnes que estan fent tasques de suport als laboratoris de recerca), els guanyadors han estat, en Medicina, Lluïsa Torrents pel pòster “Efecte de les tintes dels tatuatges sobre els nervis perifèrics” i Joan Àngel Baldó, Rosa Belén García-Chamón Brígido i Tere Moreno López per “Aplicació de nous indicadors de pèrdua ponderal en cirurgia baràtrica”. De l’ensenyament de Nutrició Humana i Dietètica, la guanyadora ha estat Sharay González, que ha presentat un pòster sobre els “Efectos de la pérdida de peso preoperatoria mediante una dieta muy baja en calorias versus una dieta mixta, en pacientes obesos mórbidos candidatos a cirugía bariátrica” Finalment, els premiats  de l’ensenyament de Fisioteràpia han estat Ramon Sureda i Vanessa César, que ha  estudiat la “Valoració de l’efectivitat en diferents tractaments de potenciació muscular en la rehabilitació post-meniscectomia”. Per a totes les modalitats els premis han  estat de 500 euros, per persona o per grup.