15/03/2019

La Fundació Gresol premia CreatSens Health l’empresa derivada de la URV

Els premis reconeixen empreses de la província de Tarragona en les categories de talent tecnològic, en màrqueting i acadèmic

Imatge de tots els premiats.

La Fundació Gresol va fer entrega aquest dijous al vespre dels Premis Gresol al Talent Jove durant una trobada al Teatret del Serrallo de Tarragona.

Els premiats han estat les empreses CreatSens Health, Orchestra Scientific, experienciesrurals.com i, totes elles nascudes a Tarragona i han estat reconegudes en tres categories:Talent Acadèmic Talent Tecnològic i Talent en Màrqueting, respectivament. Els guanyadors han estat escollits per un jurat mixt format per experts en cadascuna de les disciplines mencionades i per membres del Patronat de la Fundació Gresol.

L’acte, al que hi ha assistit prop de 150 representants de les principals empreses del camp de Tarragona així com joves emprenedors i empresaris, ha comptat amb la participació de Mounir Zok, co-fundador i director general de N3XT Sports.

Mounir Zok, va néixer a Beirut, però es considera un ciutadà del món apassionat de l’esport, la tecnologia, l’emprenedoria i la innovació. Compta amb més de 15 anys d’experiència en el món de l’esport en diversos càrrecs, l’últim i més destacat, com a Director de Tecnologia i Innovació del Comitè Olímpic dels Estats Units. Recentment es va mudar des de Silicon Valley a Barcelona, on ha co-fundat i dirigeix l’empresa N3XT Sports.

Aquests premis es van crear fa tres anys amb l’objectiu de posar en valor el talent de joves empresaris i professionals de la província de Tarragona, així com reforçar els valors del món empresarial.

CreatSens Health és una empresa constituïda a Tarragona al setembre del 2017. És una spin-off de la Universitat Rovira i Virgili (URV). Ofereix una solució basada en l’ús de sensors potenciomètrics de paper per a la determinació de creatinina i potassi, que són biomarcadors clau en el funcionament dels ronyons. Aquests sensors proporcionaran al personal sanitari una eina molt útil per a gestionar millor la informació que es pot generar en centres d’atenció primària, la consulta del metge o en el propi domicili del pacient.

L’empresa es troba en procés de desenvolupament d’una nova plataforma d’assistència sanitària que té com a objectiu millorar el benestar de les persones mitjançant l’anàlisi descentralitzat de paràmetres bioquímics rellevants, i ho fa a través d’una simple gota de sang. Aquesta informació bioquímica i física s’integrarà en una plataforma tecnològica que permetrà predir, detectar i prevenir condicions agudes dels pacients.

Els Premis Gresol al Talent Jove compten amb la col·laboració de la URV, la Diputació de Tarragona, Fundación Ibercaja, Rabat Zaida, Autolica Tarragona, la cervesa  Inedit de Damm, Onda Cero, Autoritat Portuària i el Teatret del Serrallo.