09/10/2015

La Fundació Privada Mútua Catalana col·labora en noves activitats de la Universitat

La Fundació dóna suport econòmic a la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català i a l'Aula de Teatre, entre altres activitats. El dijous 8 d'octubre s'ha signat un conveni específic de col·laboració entre Universtitat i Fundació, que contempla un ajut total de 28.300 €

A l'esquerra, el president de la Fundació Joan Josep Marca, i el rector Josep Anton Ferré

Joan Josep Marca, president de la Fundació Privada Mútua Catalana (FPMC), i Josep Anton Ferré, rector de la URV, han signat al Rectorat un nou conveni específic de col·laboració per ajudar a la realització de diferents activitats a la Universitat.

La Fundació té com a objecte la promoció i el foment, principalment dins l’àmbit geogràfic català, d’activitats benèfiques, socials, ecològiques, polítiques, econòmiques, jurídiques, docents, filantròpiques, d’estudi científic, i en general, aptes pel seu desplegament dins els àmbits de l’art i la cultura.

El conveni signat avui estableix que la Fundació col·laborarà de nou amb la URV donant suport a activitats de docència, recerca i difusió amb un ajut total de 28.300 € amb destinació finalista. El programes que rebran aquests ajuts són: a Filologia Catalana, la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català, una Càtedra URV que s’està posant en marxa aquests dies; el VIII Congrés Associació Història Social “Sociabilitats en la història”, organitzat pel Departament d’Història i Història de l’Art i el Grup de Recerca Ideologies i Societat en la Catalunya Contemporània, ISOCAC i celebrat els dies 16, 17 i 18 d’abril de 2015.

Reben ajuts també: La Jornada de presentació del Centre de Recerca Urbana del Camp de Tarragona de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura, que es farà en el futur; i les activitats de l’Aula de Teatre de la URV durant l’any 2015,  dirigides per Zona Zàlata. També rep ajut el Taller d’Història oral realitzat amb la historiadora Laura Benadiba, el febrer passat, i organitzat pel Departament d’Història i Història de l’Art. I finalment, la realització de materials gràfics per a una Guia visual del Patrimoni de la Humanitat a Tarragona de l’àrea d’Arqueologia.

Universitat i Fundació ja van subscriure un conveni marc de col·laboració l’any 2011.