27/06/2019

La importància de la comunicació en el món de l’enoturisme centra una nova xerrada del cicle La Ciència del Vi

La summiller Ruth Troyano va parlar de la necessitat d'atreure els turistes als cellers a través d'experiències vivencials i bones històries

La incorporació de les estratègies de comunicació per fomentar l’enoturisme ha estat el tema central de la xerrada “L’enocomunicació: seduir, vendre i fidelitzar”, que la sommelier Ruth Troyano va fer dimecres 26 de juny a l’Espai Turisme de Tarragona en el marc del cicle La Ciència del Vi. Aquest cicle de xerrades es fa des del mes de febrer i fins al novembre, i l’organitza la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV en col·laboració amb la DO Tarragona i la Facultat d’Enologia de la URV.

Troyano, un referent en el sector de la comunicació i el vi, va explicar la necessitat d’explicar d’atreure els turistes al món del vi a través d’experiències vivencials: històries personals, autòctones i autèntiques, activitats a la vinya… que els facin empatitzar amb el projecte vitivinícola i gaudir d’una bona experiència. Durant la sessió, com a cada xerrada, es van tastar i comentar dos vins: Nyec, del celler Estol Verd, i Mims Negre, del celler Molí de Rué.

El cicle La ciència del vi és una proposta de divulgació científica que té per objectiu apropar el coneixement a la societat de la mà d’investigadors i investigadores que fan recerca a la Universitat en àmbits molt diversos, i amb el vi com a element comú. Aquest nou cicle vol mostrar que darrere de cada glop de vi s’amaga no només molta recerca històrica, sinó també d’altres disciplines científiques que el converteixen en un producte viu, únic i en evolució constant. I es fa apropant el coneixement generat a la Universitat Rovira i Virgili al públic general.

Per aquest motiu, els temes triats són d’àmbits diversos. Des de quin paper tenia el vi a l’antiguitat, la relació entre el vi i la salut, les catedrals del vi, maridatges, l’enocomunicació, de tot el procés que se segueix des de que es conrea la vinya fins que es produeix el vi al celler, de les tècniques de màrqueting centrades en el vi, de les sensacions que produeix el seu consum i finalment de l’herència que hem heretat de grecs i romans respecte aquest producte.

Les sessions es fan el segon dimecres de cada mes -excepte els mesos d’agost i setembre- i la iniciativa ha tingut tan bona acollida entre el públic que ja s’han exhaurit les places per totes les sessions, tot i que hi ha la possibilitat d’apuntar-se a les llista d’espera.