25/10/2019

La inauguració del curs de la Facultat d’Economia i Empresa ressalta el valor de les pràctiques per a la inserció laboral

El centre reconeix l'alumni Ester Galindo, Digital Manager de Lyreco Iberia

D'esquerra a dreta, Joaquim Via, del Consell Social de la URV; Antonio Terceño, degà de la Facultat d'Economia i Empresa; Ramon Burrut, professor de la facultat, i Ester Galindo, alumni de la facultat.

Aquest curs s’acompleixen 30 anys des que la Facultat d’Economia i Empresa, en aquell moment encara pertanyent a la divisió VII de la UB, va impulsar les pràctiques empresarials i poc temps després la borsa de treball. És per això que la inauguració del curs acadèmic 2019-20 de la Facultat s’ha centrat en posar en valor aquesta experiència dels estudiants. Tal i com ha destacat durant l’acte Rosa Marsal, cap de Recursos Humans de BASF a Espanya i alumni de la URV, les pràctiques són la transició del rol d’estudiant al rol professional, d’una banda, perquè “posem a l’estudiant en una situació d’absoluta responsabilitat” i, de l’altra, perquè són “una bona font de reclutament”.

La inauguració del curs ha servit per reconèixer les empreses col·laboradores que han acollit els estudiants i homenatjar Ramon Burrut, professor de la Facultat d’Economia i Empresa ara jubilat, que va estar al capdavant del projecte quan van començar amb tot just quatre empreses (Caixa Tarraona, Dow Chemical, Tarragona Química i Repsol) i 60 hores de pràctiques extracurriculars fins arribar a les 700 empreses al llarg de 30 anys i les més de 600 hores de pràctiques obligatòries.

Reconeixement a l’alumni Ester Galindo, Digital Manager de Lyreco Iberia
Ramon Burrut, Ester Galindo i Antonio Terceño.

Ester Galindo, Digital Manager de Lyreco Iberia, ha estat l’Alumni de la Facultat d’Economia i Empresa reconeguda aquest any pel centre, on va començar a estudiar l’any 1994 Direcció i Administració d’Empreses. Després de passar per Price Waterhouse, al 2005 s’incorpora a Lyreco, una empresa de 2.000 milions d’euros de facturació, de la qual és responsable de la digitalització de la filial ibèrica.

Galindo ha explicat que els estudis de la facultat “permeten entendre molt bé com funcionen les empreses, però el món laboral de demà necessita competències, com ara empatia, gestió de persones o capacitat d’influència, i no hi ha assignatures amb aquest nom, però l’ecosistema universitari és l’idoni per practicar-les i desenvolupar-les”. Galindo també ha ressaltat que una habilitat clau és la d’aprendre ràpidament, perquè “els plans a cinc anys de les empreses ja no són suficients, sinó que cal ser flexibles”. En aquest sentit ha alertat que “les grans corporacions tenen mancança de gent jove, amb idees disruptives, i els és difícil atraure i retenir el talent”.

Lliurament de premis

Durant l’acte s’ha lliurat el premi a l’estudiant de la Facultat millor classificada en la Fase Local de la XI Olimpíada d’Economia, Laura Díaz, del doble grau d’Administració i Direcció d’Empreses (ADE) i Finances i Comptabilitat (FIC). En l’Olimpíada hi van participar 154 estudiants de 35 centres de secundària. El centre de secundària classificat en primer lloc és l’INS Antoni Martí i Franquès de Tarragona. Aquests premis són patrocinats per la Fundació Mútua Catalana.

També s’ha lliurat per primera vegada el premi Borges a l’estudiant titulada amb millor expedient acadèmic, que el curs 2018-19 va ser Anna Iglesias, del doble grau d’ADE i FIC.

El premi Fundació Coll-Urgellès a l’estudiant amb millor nota d’admissió del curs 2019-20 ha estat per a Martí García, estudiant del doble grau d’ADE i FIC.

Bon posicionament internacional

El degà de la facultat, Antonio Terceño, ha ressaltat la internacionalització de la Facultat: el 78% dels estudiants de màster són internacionals; el curs passat, 98 estudiants de grau d’universitats d’altres països van fer una mobilitat a la facultat, i 39 van sortir fora. En total, 144 estudiants internacionals cursen els seus estudis a la FEE, que té 142 convenis amb universitats d’altres països. S’ofereixen 19 assignatures en anglès i es treballa en la línia d’oferir dobles titulacions amb universitats estrangeres, entre les quals la University West de Suècia.

Terceño s’ha afegit a la reclamació que van fer els rectors i rectores de les universitats catalanes per obtenir més finançament i ha reivindicat la posició de la universitat i de l’àmbit de l’economia i la gestió d’empresa als rànquings internacionals.